Slevy, kupóny, poukázky na nákup – právě na tato magická slůvka vaši zákazníci nejvíce slyší. Dokonce by se dalo říct, že je v Česku využívání slev jedním z novodobých koníčků. Používáte tuto taktiku na vaše zákazníky i vy? Pokud zní vaše odpověď ne, tak je právě teď ideální chvíle vyzkoušet nastavení slevových kupónů u Ecomailu a zjistit, jak vám tato marketingová strategie může přinést nové zákazníky, udržet ty stávající či zvýšit výnosy bez ohledu na to, v jakém odvětví podnikáte.
Zákazníkům můžete nabídnout výhody v mnoha podobách. Po zadání speciálního slevového kódu, pak získají určitý typ slevy, který si nastavíte. My jsme vybrali ty, které jsou na trhu nejčastěji využívané a fungují 😉
Patří k těm nejoblíbenějším. Stanovení výše slevy vždy dobře promyslete. Rozhodovat se můžete podle chování vašich zákazníků, typu produktu a marže. Sleva může být nízká a spíše motivační nebo třeba i 50 %, pokud potřebujete vyprázdnit sklady.
Působí na zákazníka velmi motivačně. Tento typ akce můžete nabídnout návštěvníkovi vašeho webu jako slevu na první nákup. Velmi často se však akce používá i jako pobídka k opakovaným nákupům, kdy má zákazník pocit, že přijde o peníze, pokud slevu nevyužije.
V onlinu se rovněž jedná o vysoce motivační nástroj. Eliminuje totiž jednu z největších nevýhod nakupování přes internet. Dopravu zdarma raději nabízejte alespoň u minimální utracené částky nebo na vybrané kategorie produktů.
Pokud se chcete zbavit produktu, který máte dlouho na skladě, můžete jej darovat. Třeba u příležitosti sezónní akce jako je Valentýn. V ideálním případě může zákazník získat dárek pouze při objednání dalšího zboží. Dárek je poté po zadání speciálního kódu v rámci objednávky za 0 Kč.
Možností, jak pracovat se slevami je opravdu spoustu a je jen na vás, jak s nimi naložíte. Pojďme se podívat na nejčastější slevové akce požívané v e‑mail marketingu.
Tento typ slevy vám pomůže rozšířit základnu kontaktů a udělat z pouhého návštěvníka webu vašeho zákazníka. Je to snadné. V Ecomail aplikaci si vytvořte pop‑up formulář se slevou na první nákup i automatický e‑mail se slevovým kódem. Po vyplnění e‑mailové adresy je pak zákazníkovi automaticky zaslán slevový kód.
Pošlete zákazníkům, kteří u vás poprvé nakoupili, e‑mail s poděkováním a třeba i kupónem se slevou na příští nákup. Slevu na další nákup rozhodně časově omezte. To vše lze nastavit v Ecomailu jednoduše a automatizovaně.
Pokud zákazník opustil nákupní košík, je dobré mu nedokončenou objednávku připomenout pomocí e‑mailu. V e‑mailu kromě zanechaných produktů zmiňte i prodejní argumenty nebo případně nabídněte i další zboží, které by mohlo zákazníka zaujmout. V případě, že 1. připomenutí nezabere, zkuste se mu ještě ozvat s nabídkou slevy nebo dopravy zdarma. Slevu můžete samozřejmě nabídnout již v prvním připomínkovém e‑mailu.
Zákazníci zbožňují pocit jedinečnosti. Využijte proto zvláštních příležitostí jako jsou svátky, narozeniny či jiná výročí. K těmto událostem nastavte e‑mail se slevovým kupónem, který se bude automaticky odesílat. Vašeho zákazníka překvapíte a zároveň namotivuje k nákupu. Nezapomeňte e‑mail připravit co nejvíce personalizovaný a v osobním duchu.
Ideální příležitostí pro nabídnutí slevy jsou také sezónní akce. Mezi základní patří určitě Vánoce, novoroční výprodeje nebo dnes už známý Black friday. Zkuste se ale zamyslet, jaký den je zrovna pro vaši cílovou skupinu důležitý a tradiční slevové akce ještě doplňte o nějakou unikátní akci, kterou ostatní e‑shopy nenabízí. Pro obchod s ekologickými výrobky to může být třeba Den Země.
Kupóny můžete využít i jako odměnu pro věrné či VIP zákazníky. Nabídněte jim pocit výjimečnosti a pošlete slevu, která bude pouze pro ně. Mile je potěšíte a navnadíte je, aby se o toto milé překvapení podělili se svými přáteli – a vy tak můžete získat další zákazníky.
Dejte kupónům časově omezenou platnost, jako například do konce týdne či na 24 hodin, aby zákazníci věděli, že musí jednat rychle a na slevu nezapomněli.
Snažte se to s frekvencí nabídek slevových akcí nepřehánět, aby si na ně zákazník nezvykl a neztratil o ně zájem či nevyčkával s nákupem, dokud mu zase v e‑mailu nepřistane nějaká sleva.
U každé speciální akce se pokuste stanovit cíl neboli důvod proč akci děláte, co vám má reálně přinést a jaká jsou vaše očekávání.
Sledujte bedlivě analýzy z používání slevových kódů, zda vám jen nepřináší „lovce slev“, kteří se vám nevrací a nevyplácí se vám ani do nich investovat.
Testujte různé typy slevových nabídek. Jen tak zjistíte, které se vám skutečně vyplácí.
Unikátní kódy vám pomohou sledovat celý nákupní proces a efektivnost jednotlivých kampaní. Fantazii se meze nekladou. Pokud vás napadne jakékoli využití slevových kupónů, pusťte se do toho, rádi vám pomůžeme!
Už hodnotil 1 čtenář.