Tipy a triky

E‑mail marketing: 5 tipů pro novoroční kampaně

Klára Palkosková

2. ledna 2025

Sdílet

Čtení na 5 minut

Vánoční svátky se u většiny populace nesou ve znamení zklidnění a začátek roku 2025 tak představuje perfektní období k získání plné pozornosti vašich odběratelů. Jaké newslettery posílat?

E-mail marketing v lednu: Tipy na kampaně

Podělíme se s vámi o tipy, jak na e‑mail marketing během prvních lednových týdnů. Nabízí se poděkovat odběratelům za přízeň, přimět je vyzkoušet něco nového nebo oprášit jejich novoroční předsevzetí. Využijte nový rok ke komunikaci se svými zákazníky podle zásad personalizace

E-mail marketing: základ je personalizace

Doba univerzálních zpráv je pryč – čím více dokážete svůj obsah přizpůsobit konkrétnímu příjemci, tím vyšší bude pravděpodobnost, že váš newsletter zaujme. Personalizace začíná u jednoduchých prvků jako je oslovení jménem, a sahá až k pokročilým strategiím, například doporučování produktů na základě předchozích nákupů či interakce zákazníka s webovou stránkou. 

Při využití personalizace nejen zvyšujete míru otevření a prokliknutí e‑mailů, ale také posilujete důvěru zákazníka ve značku. Personalizovaný e‑mail ukazuje, že si zákazníka vážíte a rozumíte jeho potřebám, což je krok k dlouhodobé loajalitě a vyšší míře konverzí.

E-mail marketing v lednu: Tipy na kampaně

1. Shrňte rok 2024

Newslettery s přehledem uplynulého roku jsou poutavým způsobem, jak udržet zájem vašeho publika a zákazníků o váš produkt nebo službu.  

Populární e‑mail marketingovou strategii využívají mezinárodní společnosti jako např. Spotify nebo Duolingo, které jsou pověstné svým marketingem s prvky gamifikace. Díky podrobným datům, která o svých uživatelích evidují, dokážou nabídnout zajímavé statistiky.


E‑mail marketing:: Dulingo newsletter wrapped

Využijte tuto strategii také pro vlastní e‑shop a odešlete zákazníkům personalizovanou e‑mailovou kampaň, kde připomenete, kolik v minulém roce ušetřili díky slevám nebo jaké produkty v e‑shopu nakoupili. V newsletteru nabídněte také další produkty (např. pomocí up‑sell nebo cross‑sell strategie) nebo představte nejnovější produkty, které máte skladem. 

TIP: Data o nákupech přenesete do Ecomailu snadno díky integraci. Po propojení s e‑shopovou platformou se do e‑mailingového nástroje automaticky přenáší v reálném čase informace o zákaznících.

Pokud nevlastníte e‑shop, nezoufejte. Novoroční bilanci aktivit z uplynulého roku můžete odeslat svým odběratelům i tak. Součástí tzv. wrapped newsletteru může být také poděkování nebo novoroční přání.

E‑mail marketing: Newsletter Svobody zvířat

2. Komunikujte e-mail marketingem novoroční výprodeje

Ruku na srdce, mnozí zákazníci nový rok vyhlížejí právě z důvodu výprodejů, které e‑shopy každoročně realizují a přinášejí jim konverze. Jedním z osvědčených způsobů, jak můžete zákazníky přimět k dalšímu nákupu, je komunikovat slevy plošně nebo odeslat slevový kód na další nákup.

Také slevovou nabídku můžete personalizovat – vyšší hodnotu slevy odešlete těm, kdo na e‑shopu nenakoupili delší dobu nebo naopak VIP zákazníkům, kteří nakupují často za vysoké částky. Cílovou skupinu kampaně vytvoříte pomocí segmentace. ⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 

E‑mail marketing: Newsletter ZOOT

Vyplatí se promítnout výši slevy do předmětu newsletteru. Statistiky hovoří jasně: Předmět ovlivňuje míru otevření e‑mailu (tzv. open rate) až ze 70 %. Dejte si proto na jeho znění záležet.

TIP: Vyzkoušejte generování předmětu pomocí umělé inteligence přímo v nastavení kampaně. Jedním kliknutím získáte 6 variant předmětu, ze kterých vyberete tu nejlepší.  

E‑mail marketing: Funkce generování předmětu pomocí umělé inteligence v Ecomailu

3. V newsletterech pracujte s předsevzetím

Nový rok, nové já –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ zní to jako klišé? I když jsou předsevzetí populárnější zejména na západ od nás, podle agentury Stenmark si v loňském roce dalo novoroční předsevzetí 21 % obyvatel. Častěji se k němu uchylují ženy, hlavně ve věkové skupině do 30 let.

Zasejte myšlenku svěžího startu do rozesílky e‑mail marketingu a zkuste se co nejvíce trefit vašim zákazníkům do noty. V tuzemsku se novoroční předsevzetí týkají nejčastěji hubnutí a pravidelné fyzické aktivity, dále duševní pohody. 

E‑mail marketing: Novoroční newsletter firmy Blendea

TIP: Statistika není nuda! Prozkoumejte data z veřejně dostupných zdrojů a získejte lepší představu o vašich zákaznících. Mrkněte například na Atlas Čechů nebo Český statistický úřad a informace využijte pro váš e‑mail marketing.

4. Odtajněte novinky. I třeba z e-mail marketingu

Máte jasné plány pro rok 2025? Podělte se o ně se svými zákazníky! Představením nových produktů nebo služeb v nich probudíte zvědavost a naopak ukážete, že neusínáte na vavřínech. 

Odezva od zákazníků vám pomůže také při plánování dalšího roku, chystané novinky s nimi proto sdílejte. Zpětnou vazbu od zákazníků můžete získat pomocí newsletteru, případně využijte pro komunikaci celý marketingový mix včetně sociálních sítí. 

E‑mail marketing

Nenechávejte si pro sebe nic, co by vaše odběratele mohlo příjemně potěšit. Ať už je to rozšíření sítě prodejen, zbrusu nový produkt nebo vaše účast na oborovém veletrhu, dejte o tom vědět!

5. E-mail marketingem odměňte VIP zákazníky

Ve světě e‑commerce si věrní klienti zaslouží speciální zacházení. Získání nového zákazníka je až 5 x nákladnější než udržení stávajícího, proto je retence a péče o zákazníky klíčová.

SMS kampaně jsou skvělým způsobem, jak rychle doručit exkluzivní nabídku. Míra otevření textových zpráv dosahuje až 90 %, což je mnohonásobně více než v případě e‑mail marketingu.

SMS marketing

Odměňováním VIP klientů (např. prostřednictvím SMS nebo e‑mailů) nejen zvýšíte jejich spokojenost, ale také posílíte jejich vztah vůči značce, díky kterému se k vám budou vracet opakovaně.


TIP: Základní jméno odesílatele je při SMS rozesílce z Ecomailu ve tvaru ZPRAVA. Pro co nejlepší doručitelnost využijte vlastní název odesílatele v délce maximálně 11 znaků. Jak o registraci vlastního názvu odesílatele zažádat, píšeme v naší nápovědě.

Další články z Ecomail Blogu

Všechny články