Právě na jméno odesílatele se často zapomíná, a přitom je stejně důležité jako předmět, na který jsme se zaměřili v předchozím článku.
Své kampaně můžete testovat různými způsoby až do nejmenších detailů. Ecomail prozatím umožňuje A/B testování jména odesílatele a předmětu přímo v rámci tvorby kampaně. Tyto položky zásadně ovlivňují open rate vašich kampaní, je proto na místě jim věnovat pozornost.
Vybrané typy jména odesílatele, které nejspíš vídáváte ve svých e‑mailových schránkách:
Např. Věra Frühaufová. Věru Frühaufovou ze společnosti XY nemusí nikdo znát. Doporučujeme proto samotné jméno používat až ve chvíli, kdy je snadno spojitelné s brandem nebo je‑li jméno dané osoby brandem zároveň.
Např. Petra z Ecomailu nebo Petra Lukešová, Ecomail.cz. Jedná se o celkem oblíbenou variantu, protože čtenář ihned ví, kdo mu píše. Komunikace vyznívá osobněji a zároveň je propojena s vaší značkou.
Pokud se jedná o zavedenou značku, kterou příjemce ihned pozná, lze využít pouze název brandu – například Ecomail.cz. Tato forma se hodí i u transakčních e‑mailů jako je potvrzení objednávky, kdy uživatel očekává komunikaci od firmy, nikoliv od konkrétní osoby.
V takovém případě snadno propojíte e‑mailovou adresu se jménem odesílatele: např: Zákaznická podpora Ecomailu pro adresu support@ecomail.cz. Není ideální používat u všech typů e‑mailů. Hodí se spíše pro transakční e‑maily. Pokud se jedná o prodejní newsletter e‑shopu, je lepší zamyslet se nad jinou variantou.
Např. Petra Lukešová, CEO Ecomail.cz. Toto jméno působí autoritativně. Někomu může polichotit, že mu píše sám „marketingový ředitel“ nebo přímo „generální ředitel“, a ze zvědavosti váš e‑mail otevře. S funkcemi to ale nepřehánějte – obzvlášť, pokud jste malá firma. Využití tato forma ale najde u institucí jako jsou banky nebo pojišťovny.
V takovém případě se uživateli zobrazí e‑mailová adresa, která může, ale nemusí mít vypovídající hodnotu. Pokud chcete výsledky e‑mailingu maximálně zlepšit, doporučujeme využít některou z dříve zmíněných variant.
Pokud využíváte jméno odesílatele, není e‑mailová adresa tak zásadní a zákazník si jí nemusí asi všimnout. Pro své e‑maily můžete zvolit neutrální typ adres např. news@vasedomena.cz nebo osobní adresy martina@vasedomena.cz atd. Neobvyklé nejsou ani konkrétnější neosobní adresy jako poradna@vasedomena.cz nebo obchod@vasedomena.cz.
Negativní dojem může vyvolat použití tzv. „no‑reply“ adresy noreply@vasedomena.cz, které mohou působit jako automaticky vygenerovaný e‑mail. Volte naopak takové adresy, na které vám uživatel bude chtít odpovědět. Nikdy nepoužívejte neexistující e‑mailovou adresu.
K testování jména odesílatele i e‑mailových adres přistupujte s opatrností a nejlépe ve chvíli, kdy s e‑mail marketingem začínáte, protože se ještě nevybudovala silná asociace se jménem odesílatele. Uživatelé jsou konzervativní a v tomto případě se konzistence vyplácí, protože si uživatelé na konkrétní jméno odesílatele rychle zvyknou. V případě změny to pak může snížit důvěru nebo vést k přehlédnutí newsletteru ve schránce.
Pokud ale chystáte rebranding, nové typy kampaní nebo chcete přejít na osobnější tón, nemusíte se ale bát testovat i později.
Už hodnotili 4 čtenáři.