Tipy a triky

Jarní sezóna v e‑mail marketingu: Tipy na kampaně

Klára Palkosková

27. března 2025

Sdílet

Čtení na 8 minut

Příroda ožívá a vše se probouzí k novému životu. Jaro vytváří ideální podmínky pro kreativní e‑mail marketing. Zákazníci jsou v tomto období otevřenější novým zážitkům a nákupům –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ využijte toho ve svůj prospěch.

Tipy pro jarní e-mailingové kampaně

E‑mail marketing v jarní sezóně nabízí příležitosti pro svěží vítr ve vašich newsletterech. Můžete akcentovat jarní témata, odlehčit design šablony newsletteru a vyladit pozitivní tón komunikace. Propojte sezónní atmosféru s dobře zacílenými nabídkami a jděte dobrým výsledkům v ústrety! Inspirujte se významnými dny, které nás v čekají v nejbližších době.

Strategické tipy pro e-mailing 💌

Aby se vám snáz plánovaly kampaně pro jarní období, sepsali jsme pro vás 3 tipy, které pomohou vašemu e‑mailingu.

1⃣ Dobře poslouží slevy, nejpopulárnější jsou ty v rozmezí 20–30 %. Slevový kupón může mít mnoho podob – ať už se jedná o procentuální slevu, dopravu zdarma nebo dárek k nákupu, vždy by se mělo jednat o výhodnou a férovou nabídku. Přehled těch nejoblíbenějších slev mezi zákazníky najdete v tomto článku.

2⃣ Využijte umělou inteligenci, která pomůže s textací vašeho newsletteru. V Ecomailu AI pomáhá při tvorbě předmětu a preheaderu kampaně, stejně tak ji lze využít přímo v našem interaktivním editoru. Pište s její pomocí newslettery rychleji!

3⃣ Pokud máte spoustu nápadů a nemůžete se rozhodnout, jakou variantu předmětu, jména odesílatele nebo šablony, otestujete jejich sílu pomocí A/B testování. Můžete tak snadno vyzkoušet, jaká varianta e‑mailu na vaše publikum zabírá nejvíce. 


📅 Tematické kampaně podle významných jarních dní

Apríl (1. dubna)

První dubnový den na první pohled vybízí k žertům, je ale důležité najít rovnováhu mezi humorem a profesionalitou. Nevhodně koncipovaná kampaň může ohrozit důvěru vašich odběratelů. 

Zoot newsletter

Newsletter ZOOT: (Ne)aprílová kampaň 🏷️

Tady je několik tipů, jak na aprílový e‑mail marketing:

  • Kampaň odešlete přímo na Apríla. Tak bude skutečně dávat smysl její sdělení a budete mít jistotu, že příjemci pochopí, že se jedná o aprílový vtípek. Newsletter si nachystejte s předstihem a jeho plánování nastavte v builderu kampaně.

  • Odlehčený tone of voice. Kampaně odeslané na apríla snesou humornou textaci nebo vtipnou hlášku.

  • Absurdní nebo zábavná nabídka. Obě dvě by měly být zakončeny prozrazením, že se jedná o aprílový žert. Na závěr doporučujeme přidat skutečnou nabídku produktů nebo slevu.

Velikonoce 🐰

Tento původně křesťanský svátek má v našich zeměpisných šířkách vybudovanou tradici. Velikonoční svátky znamenají pro většinu populace volno v podobě prodlouženého víkendu plného hodování a velikonočních dekorací.

Mixit newsletter

Mixit newsletter: Novinka: Velké veli-koko-noční Mixit vejce v předprodeji! 🥚


Přípravy na Velikonoce lecjaká domácnosti nepodceňuje, proto je vhodné s předstihem naplánovat obsah velikonočních kampaní. Produkty musí dorazit včas, ať nezůstane prázdný stůl! 


V newsletterech se můžete zaměřit na jednotlivé významné dny:

13. 4. | Květná neděle

14. 4. | Modré pondělí

15. 4. | Šedivé úterý

16. 4. | Škaredá středa

17. 4. | Zelený čtvrtek

18. 4. | Velký pátek

19. 4. | Bílá sobota

20. 4. | Boží hod velikonoční

21. 4. | Velikonoční pondělí

Zoot newsletter

ZOOT newsletter: Ha! 🙌🐣 Velikonoční nadílka −30 % extra

Tipy pro velikonoční e‑mailingové kampaně:

  • Velikonoční příběhy a inspirace. Zasdílejte s klienty např. recepty na velikonoční pečivo, nápady na výzdobu domova nebo kreativní tipy na dárky. Pomůže to posílit vztah se zákazníky a jejich loajalitu. Vyzvěte je ke sdílení výtvorů také na sociálních sítích.

  • Limitovaná nabídka. Máte v nabídce produkty, které jsou vázané na Velikonoce? Zašlete zákazníkům časově limitovanou nabídku a využijte odpočet v šabloně newsletteru, případně zvažte nabídku slevových kuponů.

  • Vizuální atraktivita. Vložte do šablony grafiku s jarními a velikonočními motivy.  

Den Země (22. dubna) 🌍

Ku příležitosti Dne Země se zaměřte na ekologická témata. Pravděpodobně budou více rezonovat cílovou skupinou, která má k tematice blízko; například pravidelně nakupuje výrobky v BIO kvalitě, zajímá se o původ zboží apod. 


Ukázka šablon ke Dni Země v Ecomailu

Nachystejte kampaň ke Dni Země pomocí předpřipravených šablon, které máte v Ecomailu k dispozici zdarma


Pár tipů na newsletter ke Dni Země:

  • Slevy na udržitelné produkty. Snižte cenu produktů, které mají ekologický certifikát, jsou vyrobeny z recyklovaných materiály, nebo jinak podporují udržitelnost.

  • Připomeňte, co děláte pro životní prostředí. Podělte se o konkrétní kroky, které vaše značka podniká, aby byla ekologičtější. Může to být například recyklace, používání obnovitelných zdrojů energie nebo podpora environmentálních projektů.

  • Sdílejte příběhy. Využijte příběhy zákazníků nebo zaměstnanců, kteří se angažují v ekologických aktivitách, a ukažte, že vaše značka sdílí hodnoty udržitelnosti pomocí tzv. UGC.

  • Použijte přírodní barvy a motiv.: Pro tento typ kampaně zvolte přírodní barvy (zelená, hnědá, modrá) a vizuály, které souvisejí s přírodou, jako jsou stromy, rostliny, oceány nebo zvířata. Předání poselství umožní taktéž vložená infografika.

  • Podpora angažovanosti (CTA): Povzbuďte své zákazníky k účasti na ekologických akcích nebo výzvách, jako je třeba „Zasadit strom” nebo „Recykluj s námi”. Můžete také vyzvat k darování na ekologické projekty.

Ukázka newsletteru od Equa: Den Země

Equa newsletter: Týden sleva 15% na všechny zelené a modré kousky 💚💙

První máj (1. května) 🌸

Ačkoliv na Valentýna utrácí více peněz, podle průzkumu Češi mají mnohem silnější vztah k Prvnímu máji. „Zajímavé je, že v žádné věkové kategorii není Valentýn populárnější než 1. máj – dokonce ani u generace Z, tedy mezi mladými ve věku 18 až 26 let,“ komentuje situaci Adam Blišťan z NMS Market Research.


Ukázka newsletteru od Grizly.cz: Kampaň 1. máje

Newsletter od Grizly.cz: Láska prochází žaludkem, také na prvního máje


Newsletter s prvomájovými prvky, jako jsou třeba rozkvetlá třešeň, polibek nebo srdce, potěší zejméně tradičněji smýšlející zákazníky. Chytněte je za srdce a přimějte k nákupům pomocí láskyplné kampaně. 


Ukázka newsletteru Papelote: Láskyplná e-mailová kampaň

Papelote newsletter: Láskyplná kampaň plná papírových radostí

Shrnutí

Jarní sezóna nabízí skvélé příležitosti pro kreativní a tematické e‑mail kampaně. Načerpejte inspiraci z ukázek newsletterů a zapojte alespoň jeden z významých dnů do marketingového plánu vaší značky.

Vsaďte na know‑how našich e‑mailingových expertů a vyberte si z více než 170 šablon newsletterů, které můžete zdarma přizpůsobit designu vaší značky.  Založte si účet zdarma a pusťte se do přípravy své první kampaně!


Brit newsletter

Ukázka newsletteru od společnosti Brit: Limitovaná edice dárkových boxů 🎁

Ohodnoťte prosím tento článek.

Už hodnotil 1 čtenář.

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články