Příroda ožívá a vše se probouzí k novému životu. Jaro vytváří ideální podmínky pro kreativní e‑mail marketing. Zákazníci jsou v tomto období otevřenější novým zážitkům a nákupům – využijte toho ve svůj prospěch.
E‑mail marketing v jarní sezóně nabízí příležitosti pro svěží vítr ve vašich newsletterech. Můžete akcentovat jarní témata, odlehčit design šablony newsletteru a vyladit pozitivní tón komunikace. Propojte sezónní atmosféru s dobře zacílenými nabídkami a jděte dobrým výsledkům v ústrety! Inspirujte se významnými dny, které nás v čekají v nejbližších době.
Aby se vám snáz plánovaly kampaně pro jarní období, sepsali jsme pro vás 3 tipy, které pomohou vašemu e‑mailingu.
1⃣ Dobře poslouží slevy, nejpopulárnější jsou ty v rozmezí 20–30 %. Slevový kupón může mít mnoho podob – ať už se jedná o procentuální slevu, dopravu zdarma nebo dárek k nákupu, vždy by se mělo jednat o výhodnou a férovou nabídku. Přehled těch nejoblíbenějších slev mezi zákazníky najdete v tomto článku.
2⃣ Využijte umělou inteligenci, která pomůže s textací vašeho newsletteru. V Ecomailu AI pomáhá při tvorbě předmětu a preheaderu kampaně, stejně tak ji lze využít přímo v našem interaktivním editoru. Pište s její pomocí newslettery rychleji!
3⃣ Pokud máte spoustu nápadů a nemůžete se rozhodnout, jakou variantu předmětu, jména odesílatele nebo šablony, otestujete jejich sílu pomocí A/B testování. Můžete tak snadno vyzkoušet, jaká varianta e‑mailu na vaše publikum zabírá nejvíce.
První dubnový den na první pohled vybízí k žertům, je ale důležité najít rovnováhu mezi humorem a profesionalitou. Nevhodně koncipovaná kampaň může ohrozit důvěru vašich odběratelů.
Newsletter ZOOT: (Ne)aprílová kampaň 🏷️
Tady je několik tipů, jak na aprílový e‑mail marketing:
Kampaň odešlete přímo na Apríla. Tak bude skutečně dávat smysl její sdělení a budete mít jistotu, že příjemci pochopí, že se jedná o aprílový vtípek. Newsletter si nachystejte s předstihem a jeho plánování nastavte v builderu kampaně.
Odlehčený tone of voice. Kampaně odeslané na apríla snesou humornou textaci nebo vtipnou hlášku.
Absurdní nebo zábavná nabídka. Obě dvě by měly být zakončeny prozrazením, že se jedná o aprílový žert. Na závěr doporučujeme přidat skutečnou nabídku produktů nebo slevu.
Tento původně křesťanský svátek má v našich zeměpisných šířkách vybudovanou tradici. Velikonoční svátky znamenají pro většinu populace volno v podobě prodlouženého víkendu plného hodování a velikonočních dekorací.
Mixit newsletter: Novinka: Velké veli-koko-noční Mixit vejce v předprodeji! 🥚
Přípravy na Velikonoce lecjaká domácnosti nepodceňuje, proto je vhodné s předstihem naplánovat obsah velikonočních kampaní. Produkty musí dorazit včas, ať nezůstane prázdný stůl!
V newsletterech se můžete zaměřit na jednotlivé významné dny:
13. 4. | Květná neděle
14. 4. | Modré pondělí
15. 4. | Šedivé úterý
16. 4. | Škaredá středa
17. 4. | Zelený čtvrtek
18. 4. | Velký pátek
19. 4. | Bílá sobota
20. 4. | Boží hod velikonoční
21. 4. | Velikonoční pondělí
ZOOT newsletter: Ha! 🙌🐣 Velikonoční nadílka −30 % extra
Tipy pro velikonoční e‑mailingové kampaně:
Velikonoční příběhy a inspirace. Zasdílejte s klienty např. recepty na velikonoční pečivo, nápady na výzdobu domova nebo kreativní tipy na dárky. Pomůže to posílit vztah se zákazníky a jejich loajalitu. Vyzvěte je ke sdílení výtvorů také na sociálních sítích.
Limitovaná nabídka. Máte v nabídce produkty, které jsou vázané na Velikonoce? Zašlete zákazníkům časově limitovanou nabídku a využijte odpočet v šabloně newsletteru, případně zvažte nabídku slevových kuponů.
Vizuální atraktivita. Vložte do šablony grafiku s jarními a velikonočními motivy.
Ku příležitosti Dne Země se zaměřte na ekologická témata. Pravděpodobně budou více rezonovat cílovou skupinou, která má k tematice blízko; například pravidelně nakupuje výrobky v BIO kvalitě, zajímá se o původ zboží apod.
Nachystejte kampaň ke Dni Země pomocí předpřipravených šablon, které máte v Ecomailu k dispozici zdarma
Pár tipů na newsletter ke Dni Země:
Slevy na udržitelné produkty. Snižte cenu produktů, které mají ekologický certifikát, jsou vyrobeny z recyklovaných materiály, nebo jinak podporují udržitelnost.
Připomeňte, co děláte pro životní prostředí. Podělte se o konkrétní kroky, které vaše značka podniká, aby byla ekologičtější. Může to být například recyklace, používání obnovitelných zdrojů energie nebo podpora environmentálních projektů.
Sdílejte příběhy. Využijte příběhy zákazníků nebo zaměstnanců, kteří se angažují v ekologických aktivitách, a ukažte, že vaše značka sdílí hodnoty udržitelnosti pomocí tzv. UGC.
Použijte přírodní barvy a motiv.: Pro tento typ kampaně zvolte přírodní barvy (zelená, hnědá, modrá) a vizuály, které souvisejí s přírodou, jako jsou stromy, rostliny, oceány nebo zvířata. Předání poselství umožní taktéž vložená infografika.
Podpora angažovanosti (CTA): Povzbuďte své zákazníky k účasti na ekologických akcích nebo výzvách, jako je třeba „Zasadit strom” nebo „Recykluj s námi”. Můžete také vyzvat k darování na ekologické projekty.
Equa newsletter: Týden sleva 15% na všechny zelené a modré kousky 💚💙
Ačkoliv na Valentýna utrácí více peněz, podle průzkumu Češi mají mnohem silnější vztah k Prvnímu máji. „Zajímavé je, že v žádné věkové kategorii není Valentýn populárnější než 1. máj – dokonce ani u generace Z, tedy mezi mladými ve věku 18 až 26 let,“ komentuje situaci Adam Blišťan z NMS Market Research.
Newsletter od Grizly.cz: Láska prochází žaludkem, také na prvního máje
Newsletter s prvomájovými prvky, jako jsou třeba rozkvetlá třešeň, polibek nebo srdce, potěší zejméně tradičněji smýšlející zákazníky. Chytněte je za srdce a přimějte k nákupům pomocí láskyplné kampaně.
Papelote newsletter: Láskyplná kampaň plná papírových radostí
Jarní sezóna nabízí skvélé příležitosti pro kreativní a tematické e‑mail kampaně. Načerpejte inspiraci z ukázek newsletterů a zapojte alespoň jeden z významých dnů do marketingového plánu vaší značky.
Vsaďte na know‑how našich e‑mailingových expertů a vyberte si z více než 170 šablon newsletterů, které můžete zdarma přizpůsobit designu vaší značky. Založte si účet zdarma a pusťte se do přípravy své první kampaně!
Ukázka newsletteru od společnosti Brit: Limitovaná edice dárkových boxů 🎁
Už hodnotil 1 čtenář.