E‑mail marketing není jen o strategii, ale i o designu, který prodává. V Ecomailu zvládnete vytvořit profesionální šablony snadno, i když nerozumíte grafice ani kódu.V tomto článku vám prozradíme, jak na to!
:quality(80))
Zvyšuje čtenost a nasměruje příjemce na e‑shop
Podporuje důvěryhodnost značky
Pomáhá příjemcům rychle pochopit sdělení
Udržuje vaši komunikaci vizuálně konzistentní
Vytvořit pěkný newsletter je mnohem jednodušší, když začnete s kvalitním základem. V Ecomailu najdete více než 180 předpřipravených šablon. Jednoduše si je přizpůsobíte podle vlastní značky. Ušetříte si čas a vyhnete se typickým začátečnickým chybám v rozvržení.
:quality(80))
Neustále přidáváme nové šablony, které si můžete přizpůsobit.
Jednou vytvořený prvek jednoduše uložíte a pak už ho kdykoliv použijete v kampani. Díky tomu si vytvoříte vlastní systém, který vám výrazně urychlí práci při tvorbě dalších šablon.
Tlačítko s výzvou k akci, tzv. CTA (Call to Action), je jedním z nejdůležitějších prvků v každém e‑mailu. Ať už je to Prozkoumat, Stáhnout PDF nebo třeba Přečíst článek.
Dbejte na kontrast textu, dostatek prostoru kolem tlačítka a srozumitelnost sdělení. Slabé CTA může snížit výkon e‑mailu. Nebojte se použít výraznější barvy nebo větší velikost textu. Nezapomeňte také tlačítka také A/B testovat.
TIP: V Ecomail editoru si můžete vytvořit tlačítka s efektem gradientu!
Manuální vkládání produktů do šablony zabírá čas a navíc snadno dochází k chybám, například: omylem napíšete špatnou cenu, zapomenete vložit URL odkaz nebo nahrajete neaktuální fotografii. Díky zbožovému feedu nahraném do editoru se tomuto stresu vyhnete. Stačí připojit feed a produkty se načítají automaticky.
:quality(80))
Díky produktovým feedům se ceny načítají automaticky a jsou vždy aktuální.
AI asistent v Ecomailu vám pomůže přeformulovat, vylepšit, prodloužit nebo naopak zkrátit text. Díky tomu výrazně zrychlíte celý proces psaní newsletteru. Nebojte se AI zapojit do své práce. Berte ho jako chytrého pomocníka, ale finální verzi pokaždé zkontrolujte vy.
TIP: Víte, jak napsat předmět newsletteru, který skutečně zaujme a zvedne míru otevření?
Personalizace není jen o tom vložit do e‑mailu jméno. Moderní e‑mail marketing pracuje s daty, chováním a preferencemi zákazníků. Čím relevantnější obsah příjemci dostanou, tím vyšší pravděpodobnost, že na e‑mail zareagují. Personalizace tak zvyšuje nejen konverze, ale i dlouhodobou loajalitu zákazníků vůči značce.
Z průzkumů od Salesso vyplývá, že až 60 % lidí otevírá e‑maily na mobilu, proto je důležité myslet i na mobilní verzi. V editoru můžete jednoduše přepínat mezi náhledem pro desktop i mobil a otestovat, jak newsletter vypadá. Nezapomeňte také na dark mode. Některé prvky v něm mohou zaniknout, pokud nejsou dostatečně kontrastní. Více o dark mode se můžete dozvědět v tomto článku.
:quality(80))
Barvy v dark mode na straně e-mailových klientů neovlivníte. Nejlepší je použít obrázky ve formátu PNG, aby pozadí zůstalo průhledné.
Nemáte vlastní fotografie? Nevadí. Editor má přístup k fotobance Pexels, kde najdete tisíce kvalitních snímků zdarma. Při výběru obrázků myslete na to, aby se hodily ke stylu značky. Jednotný vzhled newsletteru je důležitý nejen pro estetiku, ale i pro důvěryhodnost brandu.
Když se newslettery od sebe příliš liší a nejsou brandově sjednocené, je to pro zákazníka matoucí. Jednotný vizuální styl znamená používat stejné prvky vaší značky: barvy značky, font písma, styl fotek nebo třeba tvar tlačítek. Je to základ, pokud chcete budovat váš brand konzistentně.
:quality(80))
V editoru můžete přidat jakékoliv ikony do obrázku.
Než newsletter pošlete celé databázi, pošlete si ho sami sobě do schránky a otestujte ho. V reálném e‑mailovém klientu uvidíte, jak vypadá velikost písma, obrázky, odrážky, CTA tlačítka i celkový vizuál. Zkontrolujte také odkazy. Může se stát, že v odkazu je překlep nebo odkaz úplně chybí. Vyplatí se zkontrolovat, jak se e‑mail chová v nejpopulárnějších schránkách, jako je Seznam, Gmail nebo Centrum.
Přidejte do newsletteru odkaz pro online verzi e‑mailu. Pokud se příjemcům e‑mail nezobrazuje správně, typicky u poštovního klienta Outlook, mohou si e‑mail zobrazit na externím odkazu.
Nezapomeňte vyplnit neviditelný preheader. Preheader je krátká věta, která se zobrazuje hned za předmětem e‑mailu. Pokud ho nevyplníte, e‑mailový klient si automaticky převezme první text z horní části e‑mailu – často něco nechtěného. Pomocí neviditelného preheaderu zajistíte, že se za předmětem zobrazí text, který v šabloně není.
:quality(80))
Nastavení neviditelného preheaderu v editoru a ukázky preheaderů z e-mailové schránky.
Už hodnotilo 10 čtenářů.