Tipy a triky

Jak napsat předmět newsletteru, který zaujme a zvýší míru otevření

Klára Palkosková

24. dubna 2025

Sdílet

Čtení na 5 minut

Především předmět e‑mailu rozhoduje o tom, jestli uživatel e‑mail otevře. Je proto dobré vyzkoušet, co všechno na vaše zákazníky platí. Při tvorbě kampaně v Ecomailu můžete zatím otestovat kampaň podle předmětu nebo jména odesílatele.

Při A/B testovaní předmětu jednoduše zadáte dvě varianty. Test se zašle na výsek uživatelů. Po vyhodnocení testu se celá kampaň odešle ve své vítězné variantě na zbylé uživatele.

Nepodceňujte sílu předmětu newsletteru

Předměty, které fungují

Na předměty, které na vaše zákazníky platí, musíte přijít především vy sami. To, co může platit na zákazníky e‑shopu s elektronikou, nemusí platit pro zákazníky bio obchodu nebo restaurace. Nebojte se tedy experimentovat. Naznačíme vám alespoň pár cest, kterými se můžete vydat.

Vyzkoušet můžete i různou délku předmětu. Dnes nejsou výjimkou ani předměty v rozmezí jedné věty. Některé schránky ale nechávají předmětu jen určitý počet znaků. Podrobte tedy i délku předmětu důkladnému testování.

Předměty mohou vypadat takto:

1) Personalizované předměty

Oslovení křestním jménem nebo příjmením hned v předmětu e‑mailu budí zvědavost. Oslovení dostanete do e‑mailu pomocí tzv. merge tagů. Merge tagy využijete nejen pro křestní jméno či příjmení, ale také například pro lokalitu. V takovém případě už musíte mít k dispozici také adresu uživatele (zákazníka). Čím konkrétnější je váš předmět, tím lépe.

  • Hynku, Viléme, Markéto oslavte první máj jak se patří.

  • Veroniko, už jste vyzkoušela Samsung Galaxy S24?

  • Lucie, představte si, jak byste vypadala …

2) Naléhavé předměty

  • Martino, objednejte dárky do 22.12. a najdete je pod stromečkem

  • Ještě 3 dny jedeme bomby, stačí se ..

  • Jitka dostala 1 000 Kč na první nákup a co vy?

3) Unikátní nabídka

  • Martino, tyhle jsou přesně pro vás

  • Lucie, tohle už dlouho hledáte

  • Veroniko, posíláme dárek přímo pro vás

Předmět newsletteru

4) Bulvární předměty

  • Už víme, co o vás říká sousedka

  • Nezapomeňte zase na její narozeniny

  • Co určitě rozzlobilo vaši ženu?

  • Už zase? Veroniko, vy si nedáte pokoj.

    S bulvárními titulky se ocitáte na tenkém ledě, zacházejte s nimi proto velmi opatrně. Někdo by se mohl urazit. Nezapomeňte, že předmět by měl vždy souviset s obsahem kampaně. Nikdy by neměl být lživý, ztratili byste důvěru svých zákazníků.

  • 💡TIP: E‑book: 17 nejčastějších chyb v e‑mailingu

5) Číslo a procenta v předmětu

  • 3 nabídky, které vás dostanou do kolen

  • 5 kroků k úspěchu v podnikání

  • 3 přání, která se vám ještě nesplnila

  • Ušetřili jsme 60 % nákladů na bydlení. Jak?

6) Experimenty

Tento e‑mail rozhodně nečtěte“ nebo dokonce žádný předmět mohou donutit zákazníka vaši zprávu rozkliknout. (Většina e‑mailingových nástrojů včetně Ecomailu vás bez zadaného předmětu dál nepustí).

7) Otázka

  • Markéto, už víte kam vyrazíte na dovolenou?

  • Moniko, nezapomněla jste na to nejdůležitější?

  • Veroniko, už máte, co jste chtěla?

8) Zdvořilost nebo lichotka v předmětu

  • Rád vás poznávám, Martino

  • Vítejte mezi námi, Veroniko 🙂

  • Lucie, jak se vám to povedlo?

  • Martino, tohle se vám fakt podařilo.

    Toto je pouze výčet základních variant předmětů. Ve vaší kreativitě se však meze nekladou. Nebojte se občas zariskovat s trochu odvážnějším předmětem a sledujte, co se bude dít.

Ohodnoťte prosím tento článek.

Už hodnotil 1 čtenář.

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články