slovník pojmů

Co je Uvítací e-mail

Zpět do slovníku

Uvítací e‑mail je první zpráva, kterou firma posílá novému odběrateli po registraci nebo přihlášení k newsletteru. Slouží k navázání vztahu se zákazníkem a vytvoření pozitivního prvního dojmu.

Jaký má uvítací e‑mail význam?


Uvítací e‑maily patří mezi nejúčinnější kampaněe‑mail marketingu. Mají vysokou míru otevření i prokliku, protože příjemce zprávu očekává. Jsou ideální pro představení značky, nabídku výhod nebo motivaci k první akci.

Co by měl obsahovat uvítací e‑mail?

  • Osobní oslovení

  • Poděkování za registraci nebo přihlášení

  • Představení značky, produktu či služby

  • Jasnou výzvu k akci (CTA) – např. první nákup, sleva, přihlášení do aplikace

  • Možnost správy preferencí odběru

Výhody uvítacích e‑mailů:

  • Budují důvěru mezi značkou a zákazníkem

  • Zvyšují šanci na první konverzi

  • Podporují dlouhodobou loajalitu

  • Umožňují personalizaci komunikace hned od začátku