slovník pojmů e‑mail marketingu

Co je Cross-sell

Zpět do slovníku

Cross‑sell (křížový prodej) je marketingová a prodejní strategie, která spočívá v nabídce doplňkových nebo souvisejících produktů či služeb zákazníkům při jejich nákupu. Metoda se zaměřuje na zvyšování hodnoty transakce tím, že zákazníka motivuje k přidání dalších položek do košíku

Jak funguje cross‑sell

Cross‑sell je založený na porozumění potřebám zákazníka a na logickém propojení nabízených produktů. Pokud si zákazník koupí hlavní produkt, je mu doporučený další, který nákup vhodně doplňuje nebo rozšiřuje její funkčnost. Například zákazník, který si kupuje silniční kolo, může dostat nabídku na nákup helmy, dresu nebo brýlí.

V e‑mail marketingu je cross‑sell nejčastěji realizován skrze automatizace. Zákazník, který nakoupí hlavní produkt, vstoupí do automatizace, která mu odešle doplňující produkty. Tuto automatizaci si pohodlně vytvoříte i v Ecomailu.

Výhody cross‑sellu

  • Zvyšování hodnoty objednávky: Cross‑sell přirozeně zvyšuje průměrnou hodnotu nákupu tím, že zákazník přidá do košíku další položky.

  • Lepší zákaznická zkušenost: Nabídka relevantních doplňků může zákazníkovi usnadnit nákup a zlepšit jeho užívání hlavního produktu.

  • Remarketing: Místo hledání nových zákazníků se strategie zaměřuje na maximální využití příležitostí u těch stávajících.

  • Lepší loajalita: Dobře navržené cross‑sell nabídky mohou posílit vztah se zákazníkem.