slovník pojmů e‑mail marketingu

Co je A/B testování

Zpět do slovníku

A/B testování je metoda, která porovnává efektivitu dvou různých variant marketingového nástroje, například reklamního banneru, UX webové stránky, aplikace nebo podoba e‑mailové kampaně

Proces A/B testování spočívá v rozdělení do dvou stejně početných skupin – jedné skupině se zobrazí verze A a druhé skupině verze B.

Typickým příkladem A/B testování může být například změna tlačítka v šabloně newsletteru. Jedné skupině uživatelů (A) se zobrazí tlačítko s textem “Koupit teď”, druhé skupině uživatelů (B) pak tlačítko s textem “Objednat nyní”.

Jak A/B testování vyhodnotit?

Sběr dat pro vyhodnocení úspěšnější varianty spočívá ve sledování chování uživatelů na základě stanovených metrik. Výsledky lze stanovit např. na základě míře prokliků (click rate), konverzí nebo dalších měřitelných ukazatelů. Podobně lze testovat barvy použité v newsletteru, rozvržení šablony, obrázky nebo texty.

Doporučuje se testovat vždy pouze jednu změnu na dostatečném počtu uživatelů, což zaručí statistickou významnost testování. V digitálním marketingu představuje A/B testování klíčový nástroj, který umožňuje systematickou optimalizaci kampaní na základě skutečných dat.