Tipy a triky

Valentýn v e‑mail marketingu: Jak na láskyplný newsletter

Klára Palkosková

5. února 2025

Sdílet

Čtení na 8 minut

Valentýn představuje pro spoustu lidí jeden z nejromantičtějších svátků v roce. A nejen pro jednotlivce, ale i pro firmy je to ideální příležitost, jak se dostat do povědomí svých zákazníků a zvýšit prodeje. E‑mail marketing je skvělý nástroj, jak toho dosáhnout. Posílejte e‑maily, které si lidé zamilují!


Valentýn v inboxu: Newsletter, který si zamilujete

Kdy se slaví v Valentýn v roce 2025?

Valentýn v roce 2025 připadá na pátek 14. února, je známý také jako svátek všech zamilovaných. Poskytuje ideální příležitost k vyjádření lásky a náklonnosti k vašim blízkým.

Proč se slaví svátek svatého Valentýna?

Svátek svatého Valentýna má kořeny v křesťanské tradici a je spojen s láskou a romantikou. V průběhu staletí se stal symbolem nejen lásky mezi partnery, ale i přátelství a ocenění těch, kteří jsou pro nás důležití. Dnes je to den, kdy si lidé po celém světě vyměňují přání, dárky a prožívají společné chvíle s těmi, které mají rádi.

Kdo to byl Valentýn?

Svatý Valentýn byl římský kněz, který žil ve 3. století. Podle legendy pomáhal tajně oddávat zamilované páry. Císař Klaudius II. totiž údajně nechtěl, aby se mladí muži ženili, protože si myslel, že svobodní budou lepšími vojáky. V jiných verzích příběhu je Valentýn také mučedníkem, který zemřel za svou víru. Jeho den, 14. února, se nakonec stal svátkem lásky, kdy si připomínáme nejen jeho obětavost, ale i hodnoty, které láska a soucit přináší.

Obsah článku

Podívejte se na to, jak můžete využít sílu Valentýna v e‑mail marketingu a jak efektivně oslovit své odběratele s newslettery, které budou mít skutečný dopad.

Vhodně zacílený valentýnský newsletter osloví cílovou skupinu s personalizovanými nabídkami, které přímo odpovídají jejich potřebám a přáním. Prohlédněte si ukázky valentýnských newsletterů pro pořádnou dávku inspirace 😍

Proč je Valentýn skvělý pro e-mail marketing

Valentýn není jen o romantických gestech, ale i o nákupech. Lidé na internetu hledají dárky pro své blízké: Nejen pro své partnery, ale i pro přátele, rodinu, kolegy nebo domácí mazlíčky. 

Statistické údaje z roku 2024 uvádějí, že takřka polovina Čechů původně americký svátek ignoruje, zato zbylá polovina populace za něj utratila více než 2 miliardy korun. Tržby každoročně rostou, vloni za svátek zamilovaných utratili muži v průměru 750 Kč a ženy 600 Kč. Typicky Češi nakupují dárky, květiny, jídlo a zážitky, což činí Valentýn jedním z největších obchodních svátků v roce po Vánocích a Black Friday.

V dnešní době, kdy je každý den přehlcený spoustou reklamních zpráv, je důležité obchodní nabídku odlišit. A právě originální valentýnský newsletter může zabrnkat na tu správnou strunu. Připravte své e‑mail marketingové kampaně včas s naší pomocí!

Personalizace valentýnského newsletteru

Díky personalizaci e‑mail marketingu vytvoříte kampaně, které budou přesně odpovídat potřebám a preferencím jednotlivých zákazníků. A to je to, co zákazníci dnes hledají – značky, které rozumí jejich přáním a nabízejí jim nabídky na míru. Tento svátek je zároveň plný emocí a představuje tak skvělou příležitost, jak v zákaznících vyvolat pozitivní pocity a inspirovat je k nákupům.

Valentýnský newsletter od Gardners: Srdíčka jinak

Valentýnský newsletter Gardners s originálním motivem

Jak na Valentýna segmentovat?

Asi málokterý obchodník v e‑commerce tuší, jestli jeho zákazníci mají partnera nebo jsou single. Na základě jakých informací tvořit segmenty pro personalizované e‑mail marketingové kampaně?

  • Nabídka pro něj a pro ni. Rozdělte produkty do sekcí v newsletteru podle pohlaví, nebo rovnou odešlete jiný newsletter mužům a ženám. Na konec můžete přidat společný dárek, který potěší obě polovičky. 

Ukázka newsletterů značek Sinsay a Luxor

  • Chování na webu: Sledujte aktivitu zákazníků na webu. Prohlížejí si stránky kategorií se zážitky? Odešlete jim newsletter s nabídkou pro dva! 

Ukázka newsletteru od Slevomatu

💡TIP: Valentýnský newsletter s vouchery na zážitky nebo dárkovými poukazy můžete zákazníkům odeslat na poslední chvíli, klidně až 14. února ráno. 

  • Historie nákupů: V newsletteru zohledněte předchozí nákupy zákazníků. Kontakty segmentujte na základě zakoupených produktů nebo kategorie zboží.

Na singles nezapomínejte 🤗

Při plánování valentýnských kampaní můžete podtrhnout podporu těch, kdo jsou sami. Zaměřte se na oslavu sebelásky a možnosti užít si 14. února bez ohledu na vztahový status. 


Newsletter pro singles inspirace

Nápady, jak oslavit Valentýna se sebou sama

  • Wellness zážitek – Nabídka víkendového pobytu v lázních, masáže nebo wellness balíčky plné relaxace

  • Osobní rozvoj – Možná můžete nabídnout kurzy, workshopy nebo online programy, které podporují osobní růst, například jóga, meditace nebo koučink

  • Zážitkové dárky – Můžete nabídnout zážitky, které si mohou singles užít solo, například lekce vaření, víkendové výlety nebo adrenalinové zážitky

  • Slevy na produkty – Nabídka plošné slevy na produkty, které zákazníci nakupují opakovaně

  • a další


Jestliže nabízíte specifické produkty nebo službu, přizpůsobte nabídku tak, aby zdůrazňovala péči o sebe sama a představovala tak odměnu pro každého

Věnujte singles prostor v šabloně newsletteru, zkuste kampaň podpořit odlehčeným sloganem. Poukázat můžete na fakt, že valentýnská nabídka nemusí být určena jenom pro páry. Vneste do newsletteru myšlenku na všechny blízké, se kterými zákazníci rádi tráví společný čas

Newsletter Student Agency Valentýn je nejen pro páry

Předmět newsletteru, který okouzlí ✨

Správně zvolený předmět přímo ovlivňuje míru otevření newsletteru a pokud zákazníka zaujme, máte nakročeno ke konverzi. Výběr chytlavého předmětu kampaně nepodceňte a pokud váháte mezi jeho variantami, využijte A/B testování.

Délka předmětu je v ideálním případě okolo 55 znaků. Vymazlit ho můžete za pomoci emotikonu, který doporučujeme použít nanejvýš jeden. Více emoji, stejně tak CAPS LOCK nebo vykřičníky v předmětu zvyšují riziko označení newsletteru za spam a zhoršují reputaci odesílací domény a v dlohodobém horizontu ovlivňují doručitelnost e‑mailů. 


Vyzkoušejte generování předmětu newsletteru pomocí umělé inteligence přímo v Ecomailu. Na pár kliknutí získáte 6 alternativ, ze kterých vyberete tu nejlepší. 

Generování předmětu pomocí umělé inteligence v Ecomailu

Časově limitovaná nabídka ⌛

Zdůrazněte v newsletteru časovou urgenci, která v zákaznících vyvolá FOMO efekt (z anglického Fear of Missing Out). Pomocí odpočtu v nich vyvoláte pocit, že limitovanou nabídku vašeho e‑shopu nesmí prošvihnout. Časové odpočítávání se může vztahovat k dopravě zdarma nebo rovnou k celé kampani. 

Odpočet vytvoříte během pár minut v některé z online platforem a poté jednoduše vložíte do šablony newsletteru. Postup krok za krokem popisujeme v tomto článku z našeho centra nápovědy.


Odpočet v editoru šablon

Zažehněte v newsletteru kreativitu 🔥

Vynikněte mezi valentýnskými nabídkami a obohaťte svůj newsletter o interaktivní prvky. Zkuste použít atraktivní gif nebo video obsah, případně výše zmíněný odpočet. Nezapomeňte v newsletteru vytvořit úderné CTA (z anglického Call to Action) tlačítko, které podpoří aktivitu zákazníků. 

Newsletter Amazing Places Call To Action Button

Šablona newsletteru od profíků z Ecomailu

Využijte valentýnské šablony newsletterů, které pro vás připravili naši e‑mailingoví experti. Najdete je přímo ve svém Ecomail účtu a upravovat je můžete zcela zdarma. Snadno tak přizpůsobíte návrh newsletteru vaší značce.

Valentýnské šablony v Ecomailu

Inspirace od známých značek

Unikátní grafika podpoří valentýnské kampaně a zvýší pravděpodobnost konverzí. Omrkněte kreativní návrhy newsletterů z dílny známých e‑commerce hráčů. Který se vám líbí nejvíce? 


ZOOT newsletter

Valentýnský newsletter ZOOT

4camping newsletter

Valentýnský newsletter 4camping

Albert leták newsletter

Leták supermarket Albert v newsletteru

Bonami newsletter

Valentýnský newsletter v Bonami s originálním motivem

Newsletter od Whoopdedoo

Newsletter Whoopedoo Valentýn

Překvapte v newsletteru pravým opakem

Jestliže to povaha vašich produktů nebo služeb nabízí, můžete zkusit jít proti proudu. Takové téma rozchodu by asi většina zákazníků v newsletteru nečekala. Celou kampaň okořeňte zajímavým předmětem a běžte vysokému open rate naproti.

Newsletter Knihobot

https://a.storyblok.com/f/160837/595x1115/230fd475f5/knihobot_newsletter.png

Neslavíte Valentýna? Počkejte na první máj! 🌸

Hynku, Viléme, Jarmilo…

Byl pozdní večer – první máj –

večerní máj – byl lásky čas.

Hrdliččin zval ku lásce hlas,

kde borový zaváněl háj.

O lásce šeptal tichý mech;

květoucí strom lhal lásky žel,

svou lásku slavík růži pěl,

růžinu jevil vonný dech

…počkejte na 1. května a naplánujte zamilovanou prvomájovou kampaň. Můžete vyžít úryvek z tvorby Karla Hynka Máchy, motiv rozkvetlých třešní 🍒 nebo třeba polibek 💋 Newsletter s prvomájovými prvky potěší zejména tradičněji smýšlející publikum.


Newsletter Grizly

Newsletter Grizly prvomájová kampaň

Newsletter značky Mixit

Mixit newsletter 1. máj

Další články z Ecomail Blogu

Všechny články