Kromě e‑mail marketingu můžete v Ecomailu nyní vytvářet také SMS marketing. Tvorba SMS marketingu se neliší od standardního e‑mail marketingu a vytvoříte ji snadno v několika dílčích krocích. Potřebujete pouze telefonní čísla svých zákazníků a dobitý kredit. Podrobný postup si můžete přečíst zde a aktuální ceník SMS najdete tady.
SMS (Short Message Service) je služba umožňující posílání krátkých textových zpráv mezi mobilními zařízeními. Standardní SMS zpráva může obsahovat až 160 znaků, přičemž delší zprávy se automaticky rozdělují na více částí.
SMS funguje na základě mobilních sítí a je jedním z nejstarších a nejrozšířenějších způsobů elektronické komunikace. Díky své jednoduchosti a spolehlivosti se stala populární nejen mezi běžnými uživateli, ale také v oblasti podnikání a marketingu, například pro notifikace nebo dvoufázové ověřování.
Historie SMS sahá až do 80. let 20. století, kdy byla tato technologie navržena v rámci standardů pro mobilní komunikaci GSM. První SMS zpráva byla odeslána 3. prosince 1992 britským inženýrem Neilem Papworthem z počítače na mobilní telefon a obsahovala text „Merry Christmas“.
V 90. letech začali operátoři zavádět SMS jako běžnou službu a její popularita rychle rostla. Vrcholu dosáhla kolem roku 2010, než ji začaly postupně nahrazovat modernější komunikační platformy jako WhatsApp, Messenger nebo iMessage. Přesto SMS zůstává důležitým nástrojem pro rychlou a spolehlivou komunikaci.
SMS marketingem podpoříte svůj direct marketingový kanál. Výhody jsou zřejmé. SMS marketing se zobrazuje na zařízeních, které obvykle máme všichni u sebe. Vaši SMS si s velkou pravděpodobností zákazník přečte a ještě k tomu v krátkém čase po rozeslání kampaně.
připomenutí rezervace klienta
výzva ke stažení aplikace
časově omezená nabídka
VIP akce
výzva k nákupu
výzva k návštěvě prodejny
zaslání slevového kupónu
výzva k odběru newsletteru
hodnocení nákupu
zpětná vazba
přání (PF, narozeniny, svátek)
soutěže
Se svým kontakt listem pracujte stejně jako s při tvorbě e‑mail kampaní. Svou databázi pečlivě segmentujte. Segmentace vám zaručí, že kampaň odešlete relevantním zákazníkům. Dobře cílenou zprávu nikdy nebudou uživatelé považovat za spam. Naopak ji ještě ocení.
SMS marketing můžete skvěle propojit se svým e‑mail marketingem a plně využít data, která už máte o uživateli k dispozici.
Své kontakty třiďte třeba podle toho, co u vás zákazník naposledy nakoupil, jaké produkty ho na vašem e‑shopu zaujaly nebo podle toho, jak zareagoval na předchozí kampaň. Tato segmentace předpokládá, že už máte o zákaznících shromážděné informace o nákupech a sledujete jejich chování na svém webu.
Skvěle funguje segmentace i na základě demografických kritérií. Díky chytré segmentaci, nemusíte odesílat kampaně plošně na celou databázi. SMS kampaně odesíláte jen skupině uživatelů. Těm, u kterých je největší šance, že je s danou nabídkou oslovíte.
SMS marketing využívejte i rámci automatických procesů. Koupil u vás zákazník? Poděkujte mu (automaticky) za nákup a vyzvěte ho k odeslání zpětné vazby. Víte, kdy má narozeniny? Odešlete mu přání k narozeninám rovnou se slevovým kupónem. Objednal se k vám zákazník třeba na masáž? Připomeňte mu den předem rezervaci. Navštěvuje zákazník váš web pravidelně? Pozvěte ho přes SMS do prodejny a odměňte jej. Více o automatizacích naleznete zde.
Pokročilejší automatizace opět předpokládají, že shromažďujete o uživateli data a mapujete jeho chování na svém webu. U Ecomailu je možné sledovat uživatele pomocí trackovacího kódu. Jak na to?
V rámci SMS marketingu můžete využívat tzv. merge tagy pro oslovení, ale i pro další údaje, které jste od uživatele získali. Pokročilejší personalizace obsahu kampaně úzce souvisí se segmentací vaší databáze (viz výše).
Jak na persnolizovaný obsah naleznete v naší nápovědě.
V SMS marketingu vám jde o každý znak. V případě, že v SMS vyzýváte například k návštěvě určité stránky. Zkraťte URL například pomocí https://goo.gl/ nebo http://bitly.com.
Dlouhá adresa: http://blog.ecomail.cz/2016/11/02/privitejte‑vase-zakazniky-nezapomenutelnymi-welcome-kampanemi/, pak může vypadat takhle:
http://bit.ly/2ji56 Xa
Nezapomeňte, že web, na který odkazujete by měl být responzivní.
Vaše kampaň by měla mít vždycky jeden cíl. K určité akci vyzvěte zákazníky jasnou pobídkou.
SMS v rámci SMS marketingu posílejte jen uživatelům, kteří dali souhlas se zasílám SMS. Upravte tuto položku ve svých obchodních podmínkách. Zasílejte SMS v denním čase. Svou databázi segmentujte a snažte se posílat personalizovanou nabídku pouze těm uživatelům, kteří ji ocení.
Úspěch každé kampaně záleží na čase odeslání kampaně. Nelze jednoznačně říci, ve kterém čase a dni budete se svou kampaní úspěšnější. Proto testujete různé časy odesílání.
Na nic nečekejte a rovnou se v Ecomailu pusťte se do své první SMS kampaně. Podrobný návod i ceník naleznete v našem centru nápovědy.