Aplikaci Ecomail využívá pro rozesílání newsletterů, SMS, automatizovaných e‑mailů a sběr kontaktů více než 12 000 klientů v Čechách i na Slovensku. Zakládáme si na tom, aby celá platforma byla co nejvíc uživatelsky přívětivá a její obsluhu zvládli jak klienti, kteří s e‑mailingem teprve začínají, tak specialisté na e‑mail marketing. V září 2025 jsme v aplikaci spustili novinku: CDP Analytics. V tomto článku si povíme, o čem je řeč a pro koho se hodí.
Dnešní doba hraje v e‑commerce do karet těm, kdo aktivně pracují s poznatky o zákaznickém chování. V záplavě newsletterů vyniknou kampaně, které nejsou rozesílány plošně – naopak. Nejvíce pozornosti vzbuzují newslettery, které jsou příjemcům šité na míru. A u zákazníků to platí dvojnásob.
Online nakupování zažilo posun a personalizace hraje prim, e‑mail marketing z toho nevyjímaje. Zákazníci si na cílené nabídky zvykli. Je proto důležité respektovat jejich preference a zájmy. Pomocí pokročilé segmentace je možné toho dosáhnout a rozesílat relevantní obsah ve správný čas.
Pro Ecomail bylo dalším logickým krokem ve vývoji rozšíření reportů na principu Customer Data Platform. Klientům z řad e‑shopařů jsme tak schopni nabídnout detailnější pohled na nákupní chování zákazníků, na základě kterého lze rozesílat ještě výkonnější kampaně.
Ecomail založili Jan Tlapák (CEO) a Jakub Stupka (COO). Přehrajte si videonovinku, ve které představují CDP Analytics
Pro hlubší poznání zákaznických dat jsme navrhli CDP Analytics – řešení, které vyhodnocuje reporty kampaní odeslaných z Ecomailu.
CDP Analytics zahrnuje následující funkce:
Na základě RFM analýzy Ecomail vytvoří segmenty zákazníků. Sleduje přitom četnost nákupů a hodnotu objednávek. Můžete tak lépe zacílit kampaně a doručit ten správný obsah tomu správnému publiku. Rozložení počtu kontaktů v zákaznických skupinách názorně zobrazuje panel a grafy přímo v záložce RFM Analysis. Díky RFM analýze tak můžete e‑maily zacílit na různé zákaznické skupiny podle toho, kdy, jak často a v jaké výši na e‑shopu nakupují.
Na jednom místě uvidíte přehled konverzí a dalších statistik z e‑mailingu. Vyhodnocujte kampaně, automatizace nebo e‑mailing jako celek ve zvoleném časovém období. Naleznete tu i vývoj dalších metrik, jako jsou tržby nebo průměrná hodnota objednávky. Černě na bílém tak uvidíte, jakou ve vašem podnikání e‑mailing hraje roli a snadno se dostanete k výsledkům.
Najdete zde seznam 50 nejprodávanějších produktů. Top 10 produktů můžete zobrazit v šabloně pomocí merge tagů. Kromě toho zjistíte, které produkty nakupují zákazníci se zvoleným produktem nejčastěji a jaké produkty objednávají v další objednávce. Díky těmto datům rychleji nastavíte kampaně, které povedou k vyšším tržbám.
„Pomáháme stovkám e‑shopů budovat vztahy se zákazníky na základě faktů. Proto další logický krok ve vývoji aplikace bylo přidat nové datové insighty jako RFM segmentaci, detailní sledování konverzí nebo výkonnosti produktů.“ — Jakub Stupka (COO a spoluzakladatel Ecomail.cz)
CDP Analytics ocení zejména klienti z řad e‑shopařů, jejichž podnikání má retenční charakter. Čím více dat o zákaznících a objednávkách do Ecomailu přenesou, tím přesnější výsledky získají.
CDP Analytics využijí klienti, kteří mají v účtu:
aktivní předplatné tarifu Marketer+
aktivní napojení e‑shopu na Ecomail (integrace nebo vlastní API)
nahraný produktový feed nebo zajištěný přenos produktů
dostatečný počet přenesených objednávek
CDP Analytics je nad rámec tarifu Marketer+. Pro aktivaci CDP Analytics vyplňte poptávkový formulář. Další informace o CDP Analytics najdete přímo na webu.
Obraťte se na e‑mail marketingové experty z Ecomailu. Ať už potřebujete jednorázovou konzultaci nebo chcete nastavit komplexní strategii pro e‑mail marketing, jsme tu pro vás. Chcete zjistit, kteří zákazníci vám vydělávají nejvíc nebo jak využít doporučování produktů? Pojďme to spolu rozklíčovat. Pošlete nám nezávaznou poptávku na sluzby@ecomail.cz
Tento článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!