CDP Analytics: E‑mailing postavený na datech

Klára Palkosková

29. září 2025

Sdílet

Čtení na 5 minut

Aplikaci Ecomail využívá pro rozesílání newsletterů, SMS, automatizovaných e‑mailů a sběr kontaktů více než 12 000 klientů v Čechách i na Slovensku. Zakládáme si na tom, aby celá platforma byla co nejvíc uživatelsky přívětivá a její obsluhu zvládli jak klienti, kteří s e‑mailingem teprve začínají, tak specialisté na e‑mail marketing. V září 2025 jsme v aplikaci spustili novinku: CDP Analytics. V tomto článku si povíme, o čem je řeč a pro koho se hodí.

Novinka: CDP Analytics v Ecomailu pro e-mailing postavený na základě zákaznických dat

CDP Analytics: Zákaznická data pro výkonnější kampaně

Dnešní doba hraje v e‑commerce do karet těm, kdo aktivně pracují s poznatky o zákaznickém chování. V záplavě newsletterů vyniknou kampaně, které nejsou rozesílány plošně –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ naopak. Nejvíce pozornosti vzbuzují newslettery, které jsou příjemcům šité na míru. A u zákazníků to platí dvojnásob. 

Recenze nespokojeného zákazníka e-shopu


Online nakupování zažilo posun a personalizace hraje prim, e‑mail marketing z toho nevyjímaje. Zákazníci si na cílené nabídky zvykli. Je proto důležité respektovat jejich preference a zájmy. Pomocí pokročilé segmentace je možné toho dosáhnout a rozesílat relevantní obsah ve správný čas.

Pro Ecomail bylo dalším logickým krokem ve vývoji rozšíření reportů na principu Customer Data Platform. Klientům z řad e‑shopařů jsme tak schopni nabídnout detailnější pohled na nákupní chování zákazníků, na základě kterého lze rozesílat ještě výkonnější kampaně. 

Videonovinka: CDP Analytics

Ecomail založili Jan Tlapák (CEO) a Jakub Stupka (COO). Přehrajte si videonovinku, ve které představují CDP Analytics undefined

CDP Analytics: Jak to funguje

Pro hlubší poznání zákaznických dat jsme navrhli CDP Analytics –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ řešení, které vyhodnocuje reporty kampaní odeslaných z Ecomailu. 

CDP Analytics zahrnuje následující funkce:

RFM Analysis

Na základě RFM analýzy Ecomail vytvoří segmenty zákazníků. Sleduje přitom četnost nákupů a hodnotu objednávek. Můžete tak lépe zacílit kampaně a doručit ten správný obsah tomu správnému publiku. Rozložení počtu kontaktů v zákaznických skupinách názorně zobrazuje panel a grafy přímo v záložce RFM Analysis. Díky RFM analýze tak můžete e‑maily zacílit na různé zákaznické skupiny podle toho, kdy, jak často a v jaké výši na e‑shopu nakupují.

RFM analýza v aplikaci Ecomail

Conversion Analytics

Na jednom místě uvidíte přehled konverzí a dalších statistik z e‑mailingu. Vyhodnocujte kampaně, automatizace nebo e‑mailing jako celek ve zvoleném časovém období. Naleznete tu i vývoj dalších metrik, jako jsou tržby nebo průměrná hodnota objednávky. Černě na bílém tak uvidíte, jakou ve vašem podnikání e‑mailing hraje roli a snadno se dostanete k výsledkům.

Conversion Analytics v aplikaci Ecomail

Product Analytics

Najdete zde seznam 50 nejprodávanějších produktů. Top 10 produktů můžete zobrazit v šabloně pomocí merge tagů. Kromě toho zjistíte, které produkty nakupují zákazníci se zvoleným produktem nejčastěji a jaké produkty objednávají v další objednávce. Díky těmto datům rychleji nastavíte kampaně, které povedou k vyšším tržbám.

Product Analytics v aplikaci Ecomail


„Pomáháme stovkám e‑shopů budovat vztahy se zákazníky na základě faktů. Proto další logický krok ve vývoji aplikace bylo přidat nové datové insighty jako RFM segmentaci, detailní sledování konverzí nebo výkonnosti produktů.“ Jakub Stupka (COO a spoluzakladatel Ecomail.cz)

CDP Analytics prakticky: Pro koho se hodí?

CDP Analytics ocení zejména klienti z řad e‑shopařů, jejichž podnikání má retenční charakter. Čím více dat o zákaznících a objednávkách do Ecomailu přenesou, tím přesnější výsledky získají.


CDP Analytics využijí klienti, kteří mají v účtu:

undefined aktivní předplatné tarifu Marketer+

undefined aktivní napojení e‑shopu na Ecomail (integrace nebo vlastní API)

undefined nahraný produktový feed nebo zajištěný přenos produktů 

undefined dostatečný počet přenesených objednávek

CDP Analytics je nad rámec tarifu Marketer+. Pro aktivaci CDP Analytics vyplňte poptávkový formulář. Další informace o CDP Analytics najdete přímo na webu.

CDP Analytics v rukou expertů

Obraťte se na e‑mail marketingové experty z Ecomailu. Ať už potřebujete jednorázovou konzultaci nebo chcete nastavit komplexní strategii pro e‑mail marketing, jsme tu pro vás. Chcete zjistit, kteří zákazníci vám vydělávají nejvíc nebo jak využít doporučování produktů? Pojďme to spolu rozklíčovat. Pošlete nám nezávaznou poptávku na sluzby@ecomail.cz

Ohodnoťte prosím tento článek.

Tento článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články