Tipy a triky

Black Friday: 9 tipů, jak využít e‑mailing

Lucie Baránková

4. listopadu 2024

Sdílet

Čtení na 5 minut

Blíží se nejznámější slevová akce v roce. Jak se na Black Friday připravit a vytěžit z něj díky e‑mail marketingu co nejvíc? Přečtěte si našich 9 tipů, jak využít e‑mailing pro Black Friday.

Black Friday: 9 tipů, jak využít e-mailing

Plánujte Black Friday kampaně dopředu

Přípravu na Black Friday byste rozhodně neměli podcenit. Stanovte si jasné cíle, těmi mohou být například zvýšené prodeje nebo nasbírání nových kontaktů. Určete si také způsob, jakým budete cíle měřit. Výsledky můžete sledovat třeba pomocí reportů, prokliků nebo prodejů. 

Už víte, jak bude vypadat vaše speciální nabídka? Nabídněte vašim adresátům slevu, dárek k nákupu nebo dopravu zdarma. Nabídka by vaše příjemce měla zaujmout natolik, aby je skutečně přiměla k nákupu. 

Zamyslete se také nad tím, co vám (ne)fungovalo minulý rok a jakou strategii volili vaši konkurenti. Myslete ale na to, že pokaždé je třeba se rozhodovat především podle vlastních dat a chování vašich zákazníků. Zaměřte se na data z předchozího roku a vytvořte si například segment adresátů, kteří loni otevřeli vaši kampaň nebo u vás nakoupili. Na jaké odkazy příjemci nejvíce klikali a o jaké produkty nebo služby projevili zákazníci největší zájem? 

Black Friday: Využijte v newsletteru gify nebo videa

E‑mailové schránky vašich adresátů během Black Friday obvykle praskají ve švech. Jak se neztratit v záplavě newsletterů od konkurence? Zkuste váš e‑mailing obohatit zajímavými grafickými prvky, které upoutají pozornost příjemce. Kromě obrázků můžete vyzkoušet pohyblivé gify nebo videa. 

Snažte se být spíše struční a vystihnout to, co si přejete sdělit, i za pomocí grafiky. Nebojte se tedy upustit uzdu své fantazii. Přidat můžete i trochu humoru a adresátovi tak zlepšit náladu nejen vaší speciální nabídkou.

Black Friday příklad newsletteru

Black Friday: Zaujměte odpočtem v šabloně newsletteru

Příjemce můžete oslovit také vhodně umístěným odpočítávadlem v newsletteru. Ubíhající čas v adresátovi vzbudí zvědavost a navíc ho jasně informuje o tom, že se jedná o časově omezenou nabídku, kterou by neměl zmeškat. 

Black Friday šablona vytvořená v Ecomailu

Vzorová šablona Ecomailu pro tvorbu newsletteru s Black Friday tématikou a odpočítem.

#tip: Odpočítávadlo nemusíte složitě vytvářet. Vygenerovat si ho můžete velmi snadno v některém online nástroji jako je například Sendtric, a poté ho vložit do šablony pomocí HTML kódu.

Black Friday: máme šablony šité na míru

Využijte přednastavené šablony a usnadněte si práci. V Ecomailu si můžete vybrat z několika šablon pro Black Friday nebo Cyber Monday, který následuje hned první pondělí po svátku Black Friday a uzavírá tak listopadové nákupní šílenství. Můžete tak speciální nabídku prodloužit o další dny navíc a vytěžit z listopadových kampaní maximum.

#tip: Oslovte příjemce, kteří zareagovali na vaši speciální nabídku v rámci Black Friday! Využijte nákupního svátku Cyber Monday k připomenutí slevy adresátům, kteří otevřeli newsletter, zavítali na váš web nebo zanechali váš produkt nebo službu v košíku.

Komunikujte speciální Black Friday nabídku srozumitelně

Sdělte svým odběratelům jasně a srozumitelně hlavní zprávu celého newsletteru. Nabízíte slevu 25 %? Ukažte vašim zákazníkům, jaké produkty nebo služby si za sníženou cenu mohou koupit. Pokud zrovna nenabízíte slevu na celý nákup, jasně a konkrétně komunikujte, co vlastně nabízíte a kolik váš produkt nebo služba po slevě stojí. Čím konkrétnější nabídka, tím vyšší pravděpodobnost nákupu. 

Příklad newsletteru od Pilulky

Ukázka přehledné nabídky produktů v rámci kampaně na Black Friday. Zdroj: Pilulka.cz

#tip: Pokud máte vlastní e‑shop, využít můžete také zbožové feedy, díky kterým si ušetříte spoustu práce při tvorbě produktového newsletteru. Vlastní produktové XML feedy můžete propojit s Ecomailem a přímo v našem editoru šablon vložit automaticky jakýkoliv produkt do newsletteru.

Připravte adresátovi překvapení na Black Friday

Co takhle zahalit váš newsletter trochou tajemství a vzbudit v adresátovi zvědavost? „Tajemný“ newsletter se skvěle hodí například pro odhalení některých slevových kupónů nebo jiných speciálních akcí. Pošlete svým odběratelům v e‑mailu zabalený dárek, a nasměrujte je na váš web, kde si jej budou moct rozbalit. 

Rondo newsletter kampaň pro Black Friday

Příklad newsletteru pro vzbuzení zvědavosti adresáta. Zdroj: Rondo.cz

Black Friday: Využijte síly CTA tlačítek

I u newsletterů platí, že v jednoduchosti je krása. Pokuste se příjemcům jasně a stručně sdělit hlavní myšlenku vaší zprávy a nezapomeňte na viditelné CTA tlačítko (z anglického call to action neboli výzva k akci), kterým odběratele přesměrujete na vaše webové stránky.

Máte pro své zákazníky nebo odběratele připravenou lákavou speciální nabídku? Dejte jim o tom vědět hned v první větě newsletteru! Vyhněte se naopak přemíře CTA tlačítek a několika slevovým akcím nebo kupónům na jednom místě.

Jednodušší newslettery mají zpravidla větší šanci na úspěch. Vaši odběratelé se díky přehlednému e‑mailu neztratí v záplavě informací a bude jim hned jasné, co chcete sdělit.

#tip: Balíček Ecomail naplno: Vyplňte kontaktní formulář, my se Vám ozveme a společně domluvíme termíny všech tří školení.

Mixit newsletter Ecomail Black Friday

Příklad jednoduchého a výstižného newsletteru s CTA tlačítkem. Zdroj: Mixit.cz

Black Friday: ideální čas na A/B testování

Máte připravenou strategii a e‑mailové šablony? Důkladná příprava ještě neznamená, že máte vyhráno a váš e‑mailing bude přinášet jeden úspěch za druhým. Využijte A/B testování, které vám pomůže určit nejúspěšnější variantu newsletteru. V rámci A/B testování budou zvolenému procentu vašich příjemců zaslány dvě varianty newsletteru. Účinnější z nich bude následně rozeslána zbývající většině z vašeho seznamu kontak

#tip: V Ecomailu si můžete otestovat předmět e‑mailu, jméno odesílatele nebo obsah šablony. Testovat máte možnost i libovolnou kombinaci dvou vybraných možností – například předmět e‑mailu v kombinaci s obsahem newsletteru. Celý A/B test pak můžete vyhodnotit buď podle míry otevření (Open rate) nebo míry prokliku (Click Through Rate).

A/B testování

A/B testování rozdílného obsahu dvou newsletteru v aplikaci Ecomail.

Zachovejte identitu značky i na Black Friday

Nezapomínejte, že i když se snažíte během oblíbeného slevového svátku zaujmout speciálním designem newsletteru, měli by vaši odběratelé stále na první pohled poznat, že se jedná o vaši společnost.

Až budete newsletter vytvářet, myslete na identitu své značky. Pokuste se připravit takové marketingové sdělení, které bude vaši značku vystihovat. Nemusíte se striktně držet černé barvy, záleží zcela na vás, jak celý koncept svátku Black Friday pojmete. 

4Ocean

Ukázka originálního newsletteru společnosti 4ocean. Zdroj: 4ocean

Nezapomínejte, že e‑mail marketing je třeba vnímat jako nástroj dlouhodobé komunikace a nejen jako sezónní nástroj, který vám zázračně pomůže zvýšit návštěvnost vašeho webu nebo prodeje. S Black Friday kampaněmi to tedy nepřehánějte a množství odeslaných e‑mailů si dopředu dobře promyslete. Nesnažte se vyhrát počtem odeslaných newsletterů, ale raději se zaměřte na originalitu, nápaditost a budování vztahů s vašimi zákazníky.

Další články z Ecomail Blogu

Všechny články