Přečtěte si report z konference #HolkyzMarketingu, který rozhodně není pouze pro holky! 😎 Akce s know‑how z praxe nabídla marketingový rozhled za hranice e‑mail marketingu. Načerpejte dávku inspirace před hlavní e‑commerce sezónou a pusťte se do čtení.
Další ročník konference lákal na napěchovaný program speakery z tuzemska i zahraničí. Setkalo se tu 700+ účastnic a účastníků z nejrůznějších odvětví marketingu. Pojďte se podívat, jaká témata zazněla během přednášek a workshopů, a rozšiřte si obzory 👇
Po přivítání a úvodním slovu spoluzakladatelky a CEO Anety Martinek zazněla přednáška od Pavlíny Louženské s kontroverzním názvem Proč nečíst trend reporty. To s ohledem na to, že 90 % trend reportů vzniká v 10 světových metropolích. Lepší je proto sledovat lokální data a relevantní trendspottery, rozlišovat megatrendy, trendy a odlišit od nich krátkodobý hype.
Ve statistikách pak filtrovat roky během covidové pandemie, které mohou data zkreslovat. Sem tam se podle Pavlíny hodí vystoupit ze své bubliny a kouknout na Reddit nebo BookTok. A protože trendreporty neukazují budoucnost, hodí se připravit scénáře: Co se bude dít, když Babiš vyhraje na podzim volby? Jak s publikem zamává vítězství konkrétního páru v Love Islandu?
Zajímají vás trendy ze společnosti a světa technologií? Přihlaste se k odběru Pavlínina newsletteru 💌
Nikol Novosadová patří k nejlépe hodnoceným lektorkám z Akademie #HolkyzMarketingu, která má mimochodem více jak 10letou tradici. Publiku v sále představila princip SEO a ukázala, jak skvěle se doplňuje s UX. Snadná orientace na webu je totiž gró.
V roce 2024 společnosti Google unikl dokument, který odtajnil, jaké faktory pomáhají viditelnosti webu. Nikol dala dohromady zásady UX webu: co funguje a jakým přešlapům se při tvorbě webových stránek vyhnout:
Přehlednost je základ. Nahuštěné informace i další prvky čtenáře odrazují.
Kontrast webu by měl umožňovat jeho prohlížení kdekoliv, i venku na sluníčku.
Písmo by mělo mít alespoň 13 px. Zkrátka žádné blechy.
Respekt vůči layoutu je důležitý. Všechny prvky a tlačítka na webu se musí zobrazovat správně jak na desktopu, tak v mobilní verzi webu.
Reference spokojených zákazníků a klientů frčí. Pomáhají s vyšším zobrazením webu a použít je lze mimochodem i v newsletterech.
Pop up okno má svůj čas. Lepší je nechat uživatele po webu porozhlédnout, až potom zacílit tu správnou nabídku, třeba se slevou na první nákup.
Google přímo zbožňuje těžko kopírovatelný obsah. Už žádná klišé, jen autorské články, názory odborníků nebo třeba infografika. Google to ocení!
Smýšlení o marketingu v globálním měřítku představila Meredith Kelly, CMO Škoda AUTO. Ať už spouštějí reklamní kampaň kdekoliv na světě, snaží se co nejvíc přiblížit lokálnímu trhu – s cílem vyvolat u zákazníků pozitivní emoce a vyhnout se generické auto‑motive reklamě.
Jak sama říká, u českých řidičů Škodovku netřeba představovat, zato v zahraničí je třeba Škoda AUTO odlišit od konkurence. V Helsinkách před představením nejnovějšího modelu Elroq pracovali s plameňáky: umístili jejich sochy v životní velikosti do ulic, rozvěsili po městě QR kódy na plakátech, které vybízely k nalezení ztracených plameňáků. Co mají společného s automotive světem? Na svět se dívají s nadhledem 🦩 a dokážou urazit dlouhé vzdálenosti – stejně jako budoucí majitelé nového elektického SUV.
Finové totiž se zálibou zkoumají vše nové a luští. Kampaní, v níž plameňáci hrají hlavní roli, se tak podařilo přiblížit místní nátuře, probudit zvídavost zákazníků a zvýšit tak imprese a prodeje nového modelu auta. Guerilla marketing v podání releasu Elroqa vedl k 700 % nárůstu trafficu na patřičnou landing page.
A co když se něco nepovede? Důvtipná prezentace Šárky Hamanové z Ambiente nám ukázala, jak pracovat s chybami. Gastro je specifický obor, kde se přešlapy odpouštějí horko těžko. Pokud se ale problémům postavíme čelem, můžeme získat o špetku spokojenější zákazníky než jen při vydařené večeři.
Tomu se říká service recovery paradox a v Ambiente s ním aktivně pracují. Důvěru hostů získávají zpět díky péči, podpory zaměstnavatele v zádech a skvělé komunikaci.
Tone of voice značky je zkrátka klíčový – a stejně tak by měla být konzistentní i práce nás marketérů. Tereza Svěráková na pódiu připomněla, že bychom se neměli bát vložit do kampaní svůj vlastní rukopis. Terezin rukopis můžete poznat v reklamách pro Paměť národa nebo třeba pro Českou spořitelnu, která se po rebrandu nebojí ani důležitých společenských témat. Kampaně spojuje vášeň pro sdílení silných lidských příběhů.
Přinesla povzbuzení v tom, abychom zůstali věrní hlavně sami sobě a svým názorům, i když jsme ve službách různých značek. Právě tahle odvaha dodává kampaním smysl a umožňuje posouvat výsledky za hranice oboru.
I letos jsme se konference zúčastnili jako hrdý partner akce. Naše Prosecco Lounge tu byla pro všechny, kteří během akce potřebovali nabrat síly 💪 Kromě sklenek chlazeného prosecca 🥂 (kterého jsme vytočili 40 litrů!) jsme na stánku rozdávali e‑mailingové rady v Poradenské zóně a úsměvy na každém kroku.
Novinkou na konferenci #HolkyzMarketingu byla naše HR zóna. Aneta Hrouda si tu během dne popovídala se spoustou markeťaček, od kterých nám poté dorazila i CVčka.
Lákalo by vás pracovat pro SaaS produkt, který je jedničkou na trhu v Česku i na Slovensku? Mrkněte na volné pozice v Ecomailu nebo nám zašlete svůj životopis. Budeme se těšit 💌
Už hodnotilo 5 čtenářů.