Co je gamifikace?
Gamifikace je využití herních prvků a principů v neherním prostředí s cílem zvýšit motivaci, zapojení a aktivitu uživatelů. Typicky se jedná o prvky jako jsou body, odznaky, žebříčky, úrovně, mise nebo výzvy, které dělají běžné aktivity zábavnější a poutavější.
Kde se gamifikace používá?
Gamifikace se využívá v oblastech jako je marketing, e-commerce, vzdělávání, HR, zákaznická zkušenost nebo mobilní aplikace. Pomáhá firmám zvýšit konverze, retenci zákazníků nebo motivaci zaměstnanců.
Přínosy gamifikace:
Zvýšení uživatelského zapojení a loajality
Vyšší míra konverze
Podpora interakce a opakovaného používání
Zábavnější uživatelský zážitek
Lepší učení a zapamatování informací
Vyšší míra dokončení úkolů nebo nákupních procesů
Jak gamifikace funguje?
Gamifikace využívá principy známé z herního světa, jako je dosažení cílů, okamžitá zpětná vazba, soutěživost a odměňování. Tyto prvky podporují vnitřní i vnější motivaci uživatele a zvyšují jeho aktivitu v rámci webu, aplikace nebo jiné digitální platformy.