slovník pojmů

Co je Benchmark

Zpět do slovníku

Benchmark je proces porovnávání výkonu, výsledků nebo postupů s nejlepšími standardy v oboru či s konkurencí. Cílem je identifikovat silné a slabé stránky a hledat příležitosti ke zlepšení. V Ecomailu můžete porovnávat výsledky vašich newsletterů.

Jak funguje benchmarking?

Organizace sbírají data o svém výkonu (např. kampaní) a porovnávají je s referenčními hodnotami, průmyslovými standardy nebo výsledky lídrů na trhu. Může jít o finanční ukazatele, obchodní procesy, marketingové kampaně nebo technické parametry produktů.

Typy benchmarkingu:

  • Interní benchmarking – porovnání mezi týmy či pobočkami v rámci jedné organizace

  • Konkurenční benchmarking – porovnání s přímými konkurenty

  • Funkční benchmarking – porovnání s firmami z jiných odvětví, ale se srovnatelnými procesy

  • Generický benchmarking – porovnání obecných ukazatelů napříč obory

Přínosy benchmarkingu:

  • Lepší porozumění vlastní výkonnosti

  • Inspirace osvědčenými postupy

  • Odhalení slabých míst a příležitostí

  • Podpora strategického rozhodování

  • Zvýšení konkurenceschopnosti

Kde se používá?

V marketingu nebo e‑mail marketingu, výrobě, IT, HR, financích a dalších oblastech, kde je důležité sledovat a zlepšovat výkon na základě dat.

Benchmark v Ecomailu

Funkce Benchmark vám poskytne možnost porovnat výsledky vašich kampaní s průměrnými výsledky ostatních uživatelů Ecomailu. Snadno tak zjistíte, jak si stojíte v rámci svého oboru a kde se nabízí prostor pro zlepšení. Porovnávání probíhá zcela anonymně.