S přechodem na nový nástroj se pojí obavy ohledně ztráty dat, zdlouhavého procesu a finanční náročnosti. Nemusíte se bát, přechod na Ecomail je snadný! Přenos dat je samozřejmostí a migrace navíc netrvá dlouho. Úsilí a prostředky vložené do změny nástroje se vám vrátí hned několikrát díky vyšším tržbám a nižším nákladům na e‑mailing.
Podívejte se, jak probíhala změna nástroje u e‑shopu Agátin svět, který díky novému nástroji Ecomail zvýšil tržby z e‑mailingu o 144 % a ještě navíc snížil náklady za nástroj o 50 %.
srpen - prosinec 2019
V srpnu 2019 se rozhodl e‑shop Agátin svět přejít z původní technologie IBM WCA (Acoustic) na e‑mailingový nástroj Ecomail.
Ze začátku byla převedena databáze kontaktů včetně historických objednávek. Samozřejmostí bylo pročištění databáze a import odhlášených adres.
Dále byla nastavena automatická synchronizace kontaktů a transakcí. Nasazen byl také trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu včetně sledování vlastních událostí.
Šlo ale zejména o migraci automatických kampaní, kterou zajišťovala agentura Water Media. Celý proces žádným způsobem neohrozil dosavadní e-mailovou komunikaci se zákazníky.
Kromě tradiční segmentace na aktivní část bylo zavedeno i rozdělení databáze dle zájmů (tzv. Interest tagging), které je pro e‑shop s hračkami pro děti různého věku klíčové.
Za použití Google Tag Manageru jsou nově vytvářeny štítky z produktů “vhodné pro”, které jsou posílány do Ecomailu jako vlastní událost. V nástroji se štítky přiřazují kontaktům, které jsou v předem připravených segmentech rozdělené podle věku, zájmu a pohlaví.
Nastavení automatizací bylo hlavním cílem spolupráce. Zavedení těchto kampaní významně pomohlo ke zvýšení obratu z e‑mailingu.
sběr kontaktů pomocí pop‑up formuláře se slevou na první nákup
nasbíraných a potvrzených e‑mailových adres
open rate
zobrazení produktů, které daný uživatel na webu navštívil, ale nenakoupí
odeslaných e‑mailů každý měsíc
open rate (u nejúspěšnější hračky pak 58,4 %)
připomenutí zboží, které uživatel zanechal v košíku, a nedokončil objednávku
zachráněných transakcí
open rate
za vyplněné hodnocení sleva na další nákup, automatický export hodnocení do XML feedu
hodnocení produktů
open rate u zaslaných kuponů
open rate
Díky dynamickým prvkům se zákazníkovi zobrazují relevantní informace, které souvisí s jeho chováním na webu a dalšími informacemi, které o něm máme.
Menu se skládá ze standardních položek (kategorie sortimentu) a z dynamických položek, které se zobrazují podle toho, jaké kategorie zákazník na webu navštívil.
Tento prvek automaticky zobrazuje poslední recenze zákazníků, které pomáhají podpořit důvěryhodnost e‑shopu.
Pokud je známé PSČ zákazníka, dokáže mu tento blok zobrazit nejbližší prodejny v jeho okolí, při neznámém PSČ se zobrazí obecný seznam prodejen.
Přechod na nový e‑mailingový nástroj přinesl e‑shopu Agátin svět mnoho pozitivních výsledků.
Zvýšení meziročního
růstu e‑shopu
Tržby z automatických
kampaní za 5 měsíců
Růst transakcí
z e‑mailingu
Růst tržeb
z e‑mailingu
Obrat e‑shopu
z e‑mailingu
Podíl automatických
kampaní na obratu
Snížení nákladů
za nástroj pro e‑mailing
Přechod na nástroj Ecomail přinesl růst tržeb z e-mailingu o 144 % a ještě snížil náklady o 50 %.
“Děkujeme Water Media, že nám pomáhá být v kontaktu s našimi zákazníky. Jsme rádi za průběžné hledání nových možností, jak je zaujmout a jak skrze e‑mailing trochu snižovat rozdíl mezi vánoční sezónou a zbytkem roku - tento výkyv je v našem oboru (hry, hračky) totiž nemilosrdný. Oceňuji také rychlé reakce na naše dotazy, požadavky, potřeby.”
zakladatelka, Agátin svět
Aktuálně možná nevyužíváte všechny dostupné možnosti pro efektivní e‑mail marketing, ten zahrnuje mnohem víc, než posílání newsletterů. Pojďte to změnit!