případová studie

Růst tržeb o 144 % díky přechodu na nový moderní nástroj

S přechodem na nový nástroj se pojí obavy ohledně ztráty dat, zdlouhavého procesu a finanční náročnosti. Nemusíte se bát, přechod na Ecomail je snadný! Přenos dat je samozřejmostí a migrace navíc netrvá dlouho. Úsilí a prostředky vložené do změny nástroje se vám vrátí hned několikrát díky vyšším tržbám a nižším nákladům na e‑mailing.

přechod na ecomail

Migrace na nový
e‑mailingový nástroj

Podívejte se, jak probíhala změna nástroje u e‑shopu Agátin svět, který díky novému nástroji Ecomail zvýšil tržby z e‑mailingu o 144 % a ještě navíc snížil náklady za nástroj o 50 %.

klient

Agatin Svet logo

technologie

Ecomail Logo

agentura

Water Media Logo

e‑shopové řešení

Shopsys logo

období

srpen - prosinec 2019

V srpnu 2019 se rozhodl e‑shop Agátin svět přejít z původní technologie IBM WCA (Acoustic) na e‑mailingový nástroj Ecomail.

Ze začátku byla převedena databáze kontaktů včetně historických objednávek. Samozřejmostí bylo pročištění databáze a import odhlášených adres.

Dále byla nastavena automatická synchronizace kontaktů a transakcí. Nasazen byl také trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu včetně sledování vlastních událostí.

Šlo ale zejména o migraci automatických kampaní, kterou zajišťovala agentura Water Media. Celý proces žádným způsobem neohrozil dosavadní e-mailovou komunikaci se zákazníky.

News letter

segmentace

Chytré segmenty

Kromě tradiční segmentace na aktivní část bylo zavedeno i rozdělení databáze dle zájmů (tzv. Interest tagging), které je pro e‑shop s hračkami pro děti různého věku klíčové.

Za použití Google Tag Manageru jsou nově vytvářeny štítky z produktů “vhodné pro”, které jsou posílány do Ecomailu jako vlastní událost. V nástroji se štítky přiřazují kontaktům, které jsou v předem připravených segmentech rozdělené podle věku, zájmu a pohlaví.

Segmentation Tags

automatizace

Typy automatických kampaní

Nastavení automatizací bylo hlavním cílem spolupráce. Zavedení těchto kampaní významně pomohlo ke zvýšení obratu z e‑mailingu.

Welcome Campaign
Image Decoration

Welcome kampaň

sběr kontaktů pomocí pop‑up formuláře se slevou na první nákup

Více než 5000

nasbíraných a potvrzených e‑mailových adres

66,4 %

open rate

Opustene prohlizeni

Opuštěné prohlížení

zobrazení produktů, které daný uživatel na webu navštívil, ale nenakoupí

Průměrně 1000

odeslaných e‑mailů každý měsíc

47 %

open rate (u nejúspěšnější hračky pak 58,4 %)

Opusteny kosik

Opuštěný košík

připomenutí zboží, které uživatel zanechal v košíku, a nedokončil objednávku

Více než 100

zachráněných transakcí

62,3 %

open rate

Opusteny kosik

Hodnocení nákupu

za vyplněné hodnocení sleva na další nákup, automatický export hodnocení do XML feedu

1000 nasbíraných

hodnocení produktů

78,7 %

open rate u zaslaných kuponů

31,4 %

open rate

dynamický obsah

Dynamické bloky v newsletteru

Díky dynamickým prvkům se zákazníkovi zobrazují relevantní informace, které souvisí s jeho chováním na webu a dalšími informacemi, které o něm máme.

Dynamicke Menu

Dynamické menu

Menu se skládá ze standardních položek (kategorie sortimentu) a z dynamických položek, které se zobrazují podle toho, jaké kategorie zákazník na webu navštívil.

Heureka hodnocení

Tento prvek automaticky zobrazuje poslední recenze zákazníků, které pomáhají podpořit důvěryhodnost e‑shopu.

Dynamicke Menu
Dynamicke Menu

Nejbližší prodejna

Pokud je známé PSČ zákazníka, dokáže mu tento blok zobrazit nejbližší prodejny v jeho okolí, při neznámém PSČ se zobrazí obecný seznam prodejen.

Background image

výsledky migrace

Co se povedlo díky novému nástroji

Přechod na nový e‑mailingový nástroj přinesl e‑shopu Agátin svět mnoho pozitivních výsledků.

Foot Migration
Image Decoration

+ 46 %

Zvýšení meziročního
růstu e‑shopu

1 290 000 Kč

Tržby z automatických
kampaní za 5 měsíců

+ 135 %

Růst transakcí
z e‑mailingu

+ 144 %

Růst tržeb
z e‑mailingu

3 000 000 Kč

Obrat e‑shopu
z e‑mailingu

42 %

Podíl automatických
kampaní na obratu

- 50 %

Snížení nákladů
za nástroj pro e‑mailing

Přechod na nástroj Ecomail přinesl růst tržeb z e-mailingu o 144 % a ještě snížil náklady o 50 %.

Kristina KrizovaDecor Image Monika

“Děkujeme Water Media, že nám pomáhá být v kontaktu s našimi zákazníky. Jsme rádi za průběžné hledání nových možností, jak je zaujmout a jak skrze e‑mailing trochu snižovat rozdíl mezi vánoční sezónou a zbytkem roku - tento výkyv je v našem oboru (hry, hračky) totiž nemilosrdný. Oceňuji také rychlé reakce na naše dotazy, požadavky, potřeby.”

Kristýna Křížová

zakladatelka, Agátin svět

snadný přechod

Vyzkoušejte Ecomail ZDARMA

Aktuálně možná nevyužíváte všechny dostupné možnosti pro efektivní e‑mail marketing, ten zahrnuje mnohem víc, než posílání newsletterů. Pojďte to změnit!

Zjistěte více o migraci