Zákaznická péče patří k nejrychleji rostoucím oddělením v celé firmě. Míša Walková je její součástí už téměř tři roky a poslední rok tým vede z pozice team leaderky. Společně se svými kolegy pečuje o spokojenost více než 12 000 klientů. V rozhovoru se dozvíte, jak práce na supportu vypadá a proč Míšu i po letech stále baví.
Inzerát jsem našla klasickou cestou na StartupJobs.cz a líbilo se mi to. Video, kde Ecomail boří stereotypy, si mě získalo.
Po korporátu jsem chtěla zkusit něco uvolněnějšího. Koukala jsem po startupech a menších firmách, kde se lidé znají jménem a nejsou pouhými čísly. Podle toho, jak se Ecomail prezentoval na sociálních sítích, jsem si říkala, že tohle by mohla být příjemná změna a zároveň výzva. A ono to nakonec klaplo. 🥳
Na práci mě baví její různorodost. Některé dny mohou být rutinní, ale žádný den pro mě na supportu není stejný. Ano, někdy se nezastavím od práce – typicky na začátku a konci měsíce. Jindy je tempo volnější, přestože mám pořád co dělat. Nejvíc mě na mé práci ale baví lidé, se kterými pracuji.
Každý denzačínám vždy snídaní, proto přicházím dříve ☕ V průběhu dne buďto pracuji s nováčky na přidělených konverzacích, věnuji se projektu, zpracovávám zpětné vazby anebo se sama zapojuji do řešení specifických situací v rámci projektu, který mám na starost. Odpoledne zvládám oběd v poklidu, poslední dobou vždy s někým u stolu. Každý pracovní den by měl mít balanc, snažím se o pravidelné pauzy. Zrovna hudba je pro mě nedílnou součástí každého dne, proto jsem tak ráda, že si ji v kanclu pouštíme každý den automaticky 🔊 Jindy můj den vypadá ale spíše tak, že zasednu za stůl a se sluchátkama v uších zpracovávám zpětné vazby – režim nerušit.
🔥 Podívejte se na naše kariérní stránky a volné pozice.
V rámci supportu se druhým rokem věnuji projektu, který je věnován podpoře kvality odesílaných kampaní a v neposlední řadě jsem se tento rok vrhla na pohovory. Jeden z projektů mi dal zodpovědnost za něco a šanci podílet se na úpravách a inovacích.
Nábory mě zase zocelují v komunikaci, která je nedílnou součástí mé práce. Vědět jak a na co se ptát člověka, kterého vidíte poprvé je opravdu umění. Jako hodně silný introvert bych si v minulosti řekla, že nábory nejsou nic pro mě, ale ono mě to fakt baví.
Vždy říkám, že jsme taková banda různých lidí, kteří se potkávají, u většiny znáš jméno (a víš, co dělají) a s některými se třeba bavíš i mimo práci. Já měla to štěstí, že jsem si tady našla i kamarády a od začátku jsem měla pocit, že nejsem jen další číslo, ale člověk. Na supportu si přátelský vibe chráníme, a proto se spolu dokážeme opravdu hodně nasmát.
Nejsme klasické call centrum. S klienty si voláme, ale převládá u nás písemná komunikace, protože škála dotazů, která nám chodí je opravdu široká. Někdy je odpověď na jednu zprávu, jindy si situace žádá důkladné prověření a někdy je potřeba nejprve pochopení záměru a smyslu z druhé strany. Práce je to těžší, někdy rutinní a jindy různorodá. Za co jsem ale opravdu ráda, je pracovní doba – žádné víkendy ani noční směny.
Přidanou hodnotu vidím hlavně v týmu, který jsem už několikrát zmínila. Je to super parta lidí, kteří neposkytují "support" naším klientům, ale také sobě navzájem. A to není něco, s čím se potkáte všude.
„Nejvíce mě překvapilo to, že práce supporťáka v Ecomailu není jen o tom, že si s lidmi píšu a radím jim.“ Michaela Walková, Customer Care Team Lead
U nás se vzdělávání podporuje 🎓 Například v rámci supportu máme k dispozici firemní účet na Seduu, kde si každý příjde na své.
V profesním růstu mi pomáhá hlavně zpětná vazba se kterou aktivně pracuji. Vyšvihnutí se z operátora na team leadera byla cesta trnitá, ale naskytla se mi příležitost, kterou jsem chytila za pačesy. Teď to je přes rok, co svého rozhodnutí nelituji.
Nejvíce mě překvapilo to, že práce supporťáka v Ecomailu není jen o tom, že si s lidmi píšu a radím jim. Je to o tom znát aplikaci, rozumět jejím funkcím a rozumět tomu, na co se konkrétní klient ptá. Někdy je to taková trošku "alchymie" protože dotaz na jednu funkci může být položený × různými způsoby. Zároveň každá situace může mít × různých řešení – vždy záleží na detailech. Co mě ale příjemně překvapilo, byla pomoc ze strany kolegů při mém zaškolení. S takovou mírou trpělivosti, pochopení a pomoce jsem se předtím nesetkala.
Trpělivý, upřímný a pokorný člověk, který se nezalekne, když všechno nemá nutně svůj jednotný řád. Zkrátka někdo, kdo nemá problém, když jsou některé věci tak trochu "na punk" a může se zapojit do jejich úprav.
Je to jen o plánovaní. Když si dostatečně rozvrhnu práci, nastavím si priority ‑ nemusím v práci sedět po pracovní době. A když sedím, je to mé rozhodnutí. Přesčasy se u nás nepodporují, ale někdy k nim i tak dojde. Do přesčasů mě nikdy nikdo nenutil.
Jasné. 🙂
Děkujeme Míše za sdílení zkušeností z každodenní práce na zákaznické podpoře. Pokud vás její příběh inspiroval a chtěli byste se stát součástí našeho týmu, podívejte se na aktuální volné pozice na našich kariérních stránkách, nebo klikněte na tlačítko ⬇
Už hodnotil 1 čtenář.