Novinky z české e‑commerce v roce 2025

Klára Palkosková

27. června 2025

Sdílet

Čtení na 8 minut

E‑commerce svět rozhodně nespí. A to ani navzdory létu, které je konečně tady 🍹 V posledních dnech se děly velké věci – a Ecomail u toho nemohl chybět.⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Objevte všechny novinky v našem rychlém přehledu 👇

novinky e-commerce

E-commerce osobnost roku 🏆

Ocenení e-commerce osobnost roku 2025

Třetí ročník ankety pořádané platformou exec zná své vítěze! Odborná porota ocenila 3 výrazné lídry, kteří loni nejvíce inspirovali českou e‑commerce scénu:


🏆 Tomáš Čupr (Rohlík)
🏆 Linda Šejdová (Snuggs)
🏆 Peter Hajduček (Footshop) 

 

Vyhlášení proběhlo minulý týden na exec talks live, kde jsme sledovali inspirativní rozhovory, diskuze i skvělou atmosféru, která kolem celé akce panovala. Přečtěte si shrnutí, výsledky a profily vítězů na CzechCrunchi.

tým Ecomail na exec talks live v prosecco lounge

100 nej e-shopů 🛒

CzechCrunch odtajnil už potřetí v řadě žebříček TOP 100 e‑shopů v Česku. Alza si i letos udržela první místo, zatímco Mall.cz CZC postupně upadají v zapomnění. Patrná je rychle rostoucí popularita přeshraničních marketplaceů mezi českými zákazníky. 

Kdo další formuje tuzemský trh a určuje směr jeho směr? 🧭 Prozkoumejte, jak se přeskupují síly mezi největšími e‑commerce hráči na domácí e‑commerce scéně. 

žebříček TOP 100 e-shopů v Česku by CzechCrunch

TOP e-shopy posílají s Ecomailem 💚

Mezi oceněnými e‑commerce hráči najdete také naše klienty. Markeťáci známých firem se podělili o svou e‑mail marketingovou strategii. Pojďte se na ni podívat zblízka! 

TOP 100 e-shopů a klienti Ecomailu 4camping, bezvlasy, Grizly

„Díky stabilní výkonnosti se u nás e‑mailing podílí na obratu zhruba 10 %. V roce 2025 plánujeme v Grizly.cz překročit miliardový obrat – a očekáváme, že e‑mail si v naší strategii udrží pevné místo.“

„Zní to možná hloupě, ale prve jsem byl skoro přesvědčený, že zákazníky otravujeme a jen spamujeme slevovými akcemi – realita a zpětná vazba byla úplně jiná. Ve správnou dobu posíláme ve 4camping.cz relevantní kategorii s akční nabídkou. Od zákazníků víme, že právě tento typ inspirace očekávají a oceňují.“

„Zeptejte se zákazníků, co chtějí. V bezvavlasy.cz se na segmenty podle pohlaví, B2B/B2C a posledního nákupu – chceme, aby kampaň byla pro každého přínosem pro jednodušší rozhodování a pohodlnější nákup.“

🎙 exec talks live: Martin Dlouhý

Během výjimečného setkání profesionálů z oboru exec talks live se nahrával podcastový rozhovor Matěje Kapošváryho (Shopsys) s e‑commerce matadorem Martinem Dlouhým, který prošel vedením firem jako Rohlík, Makro, Tesco nebo McDonald’s

exec talks live: živé nahrávání rozhovoru Matěje Kapošváryho a Martina Dlouhého

Podcast vychází ve středu 3. července na všech oblíbených streamovacích platformách. Všechny dosavadní epizody exec talks najdete online.

📰 Nové číslo magazínu exec #21

Představení nejnovějšího vydání magazínu pro e‑commerce profesionály exec #21 bylo třešničkou na dortu 🍒

exec magazín #21 Tomáš Čupr

Přečíst si v něm můžete mimo jiné rozhovory s oceněnými Tomášem ČupremPeterem Hajdučkem nebo analýzu (po)nákupní zkušenosti v rámci Velkého testu e‑shopů 🛒

Q1 2025 📈podle Heureky

Česká e‑commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí 2025 meziroční růst o 4 %. Po slabším lednu a únoru přišlo zlepšení v březnu, kdy zákazníci nakupovali hlavně sezónní sortiment jako zahradní vybavení, cyklistiku či sportovní zboží. K růstu přispěla vyšší hodnota průměrné objednávky 1 600 Kč (oproti 1 333 Kč ve čtvrtém kvartálu loňského roku) a nadprůměrná spokojenost zákazníků.


e-commerce insider q1 heureka

Velikonoce letos připadají na duben, což se mimo jiné také promítlo do březnových pozitivních výsledků. Vliv má i počasí, kdy pozorujeme zvýšený zájem o sezónní, často nákladnější zboží určené k venkovním aktivitám, ať už jde o zahradní sortiment nebo volnočasové potřeby. Meziroční mírný růst tak vnímáme jako pozitivní signál pro celý trh," říká David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Naopak pokles se týkal nasycených či investičně náročnějších segmentů – domácích kin, trampolín nebo tepelných čerpadel. Vývoj prvních třech měsíců potvrzuje stabilizaci české e‑commerce, která flexibilně reaguje na sezónní trendy i proměnlivé preference zákazníků.


Ohodnoťte prosím tento článek.

Už hodnotili 2 čtenáři.

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články