Loajalita zákazníků je jedním ze základních kamenů udržitelného a stabilního růstu firmy. V tomto článku se proto zaměříme na to, jak loajalitu rozvíjet pomocí retence. Co to vlastně retence je a k čemu slouží? Jak ji měřit a proč je důležitá pro úspěch vašeho podnikání? 
:quality(80))
Prostřednictvím retence se snažíme posílit loajalitu zákazníků a povzbudit je k opakovaným nákupům. Díky tomu se zvyšuje customer lifetime value (CLV) a firma tak může stabilně růst.
Abychom měli přehled, jak se nám daří udržovat vztahy se zákazníky, můžeme retenci měřit. Klíčovými ukazateli je míra retence zákazníků a náklady na retenci.
Míra retence zákazníků je užitečná pro firmy, aby porozuměly, jak úspěšně udržují své zákazníky a jakým způsobem roste nebo klesá jejich zákaznická základna v čase.
:quality(80))
Náklady na retenci počítáme jako poměr prodejního a marketingového úsilí zaměřeného na stávající zákazníky ku počtu vracejících se zákazníků. Tento vzorec pomáhá firmám pochopit, kolik finančních prostředků musí vynaložit na udržení jednoho vracejícího se zákazníka. Pokud jsou náklady na retenci příliš vysoké ve srovnání s přínosem z těchto zákazníků, je vhodné přehodnotit strategii retence.
:quality(80))
Na začátku března mluvila naše e‑mailing specialistka Andrea na webináři pro Shoptet o retenci a o tom, jak ve vztahu k zákazníkům efektivně využít e‑mailing.
Retenční e‑mailing je cílená komunikace určená stávajícím zákazníkům s hlavním cílem posílit loajalitu a podpořit opakovaný nákup.
Andrea také zdůrazňuje, že efektivní e‑maily by měly být součástí komplexního marketingového plánu, který je nastaven podle fází životního cyklu zákazníka.
Velkým pomocníkem v nastavování e‑mailové komunikace na různé životní fáze zákazníka jsou automatizované kampaně. Podle Andrey personalizované e‑mailové automatizac
:quality(80))
Konkrétní příklady retenčních e‑mailových kampaní, jak si je nastavit v Ecomailu nebo užitečné tipy na konec najdete v záznamu webináře 
Podle Petra Miklíka, CMO v Grizly, je zpětná vazba a potřeby zákazníků klíčem k úspěchu. E‑shop s oříšky si kromě promakané zákaznické podpory zakládá také na bezchybném reklamačním procesu. Hlavním retenčním kanálem je pro Grizly stále e‑mailing. Hledají ale i další, jako jsou push notifikace a SMS 
Komunikujeme intenzivně už od první objednávky.
Head of Growth & Customer Lifecycle Košík.cz, Markéta Langášová vysvětlila, proč se na retenci zaměřují již od prvního kontaktu se zákazníkem. Trh s online potravinami je podle ní rychlý a specifický a zákazníci mají tendenci se vracet ke kamenným prodejnám. E‑shop s potravinami má proto retenční strategii postavenou na věrnostních programech a slevách.
Vytváření škatulek mezi generacemi je nesmysl.
E‑shop Knihy Dobrovský si zakládá na budování knižní komunity. Adam Pýcha, CMO Knihy Dobrovský, poradil účastníkům 15 rad & tipů, které pomohou ušetřit čas i náklady a vytváří tak prostor pro více retenčních aktivit. Adam např. apeloval, aby e‑shopaři nejdříve zkoušeli práci in‑house, než ji dají agentuř
:quality(80))
Naše partnerská agentura Socials ve svém podcastu rozebírá další retenční kanály, které mohou e‑shopy využít. Kromě e‑mailingu a SMS marketingu se zaměřili na výkonnostní reklamy, věrnostní programy a vytváření obsahu. Poslechněte si, proč si odborníci ze Socials myslí, že komunita a inspirativní obsah jsou nejdůležitějšími faktory pro udržení zákazníků
Už hodnotili 2 čtenáři.