V tomto článku si projdeme strukturu a formální náležitosti hromadně rozesílaných kampaní. O tom, jestli váš e‑mail skončí ve spam koši nebo zda se správně zobrazí na mobilním zařízení, rozhodne někdy jen maličkost. Jaká by tedy měla být šablona vašeho e‑mailu? Co musí a co by měla obsahovat, aby byla srozumitelná také pro vaše zákazníky? Připravili jsme pro vás několik záchytných bodů.
11.
PředmětPokud nenajímáte grafika a především profesionálního kodéra, doporučujeme raději používat editor šablon v rámci vašeho nástroje pro e‑mailing. Předejdete tak chybám v kódu své šablony. Některé služby nabízejí stále WYSIWYG nástroj, který je pro tvorbu e‑mailu naprosto nevhodný. Doporučujeme využít specializovaný nástroj.
Ecomail nabízí moderní drag&drop editor, pomocí kterého jednoduše vytvoříte responzivní e‑mail během chvilky. Kód podobného e‑mailu je připraven tak, aby se korektně zobrazoval v Gmailu, Outlooku, na mobilních telefonech nebo třeba i na Seznamu. Nemusíte tak sami studovat, co který e‑mail klient umí a neumí zobrazit. Zároveň vám tento chytrý editor zjednoduší vkládání videa, GIFů, produktů nebo personalizace přímo do e‑mailu. Samozřejmostí je testování šablony přímo z editoru. Návod pro práci s editorem naleznete zde.
💡 TIP: Zvýšení výkonu e‑mailingu pomocí a/b testování: Praktický návod
Kampaň by měla obsahovat dostatečné množství textu. S obrázky šetřete. Veškeré texty zachovejte v textové podobě – nevkládejte je do grafiky. Obrázky jsou pro spam filtry nečitelné a mohly by vás tak podezřívat z nevhodného obsahu. Uživateli se navíc obrázky ne vždy zobrazí. Nezapomínejte proto k obrázkům vždy přidat alternativní text pro případ, že se e‑mail nezobrazí tak, jak má.
Zapomeňte na červené písmo, vykřičníky a Caps Lock. Čtenářovu pozornost získáte spíše poutavým nadpisem. Obsah e‑mailu by měl být v první řadě snadno skenovatelný. Využívejte hojně nadpisy, odrážky, citace. Nezahlcujte uživatele příliš velkým množstvím odkazů. Do šablon nevkládejte texty formátované v jiném textovém editoru (MS Word apod.).
Vsaďte na jednoduchost a stanovte si jeden hlavní cíl. Rozhodně se nesnažte do jednoho newletteru nacpat co nejvíce informací. Zákazníci jsou v poslední době čím dál více aktivnější pokud se nejedná o klasický newsletter, ale velmi krátké sdělení s cílem prokliknout. Uživatel by měl na první pohled poznat, jaké je hlavní sdělení a jak má dále postupovat. Ideálně se proto držte struktury – obrázek, text, button.
Ideální šířka e‑mailové šablony je 600px. Nepřehánějte to ani s délkou newsletteru. Maximum je 10 produktů v jedné šabloně. Následně zákazník ztrácí pozornost a e‑mail nedočte do konce. Raději se snažte nabídku produktů co nejvíce personalizovat. Nezapomeňte přidat prodejní argumenty. Datová velikost e‑mailu je navíc také omezena a některé schránky by zákazníkovi nemusely zobrazit celý e‑mail.
Vaše kampaň by měla vyznít osobně. Minimum je oslovení. Snažte se nerozesílat jednu kampaň plošně na celou databázi. Využívejte oslovení jménem a personalizovanou nabídku na základě informací, které o uživateli už máte.
Všechny podstatné informace sdělte uživateli přímo v textu kampaně. E‑maily s přílohou jsou pro SPAM filtry podezřelé, proto i e‑booky zasílejte raději formou odkazu. Pokud poskytnete uživateli materiály ke stažení pomocí odkazu, budete navíc moci sledovat prokliky. To u příloh není možné.
Předmět e‑mailu by měl uživatele na první pohled zaujmout. Udržte uživatele v napětí, ať má motivaci váš e‑mail otevřít a přečíst celý. Nebojte se zkoušet různé varianty předmětu. Pár tipů k tvorbě předmětu naleznete v tomto článku.
Také na základě jména odesílatele se uživatel rozhodne, zda je pro něj váš e‑mail užitečný. Jméno odesílatele raději moc často neměňte. Vaše zákazníky by to mohlo zmást. Jak naložit se jménem odesílatele se dočtete zde.
Díky funkci A/B testování můžete testovat na vybraném vzorku databáze jak předmět, tak jméno odesílatele. Na celou databázi se následně odešle úspěšnější varianta.
Ve vašem nástroji pro e‑mailing by neměla chybět možnost „spam testu“ před odesláním kampaně. E‑mail si také zkuste poslat minimálně na svůj vlastní e‑mail. Dle posledních průzkumů přes 50 % uživatelů zobrazí váš e‑mail na svém mobilním zařízení. Nezapomeňte proto zkontrolovat zobrazení newsletteru také na mobilu.
Už hodnotili 2 čtenáři.