Půl roku za námi a vy stále odkládáte věci, které jste chtěli mít hotové na začátku roku? Teď je ta správná chvíle to změnit a zapracovat na vašem e‑mailingu. Abyste měli práci jednodušší, připravili jsme pro vás praktický checklist, kterým se můžete inspirovat. Využijte prázdniny efektivně a do nové sezóny naskočte připraveni a v plné síle.
Než se pustíte do práce, připravte si souhrn všeho, co děláte a co máte v nástroji již nastavené. Nezapomeňte se podívat i na výsledky vašeho dosavadního e‑mailingu. Tohle všechno vám pomůže vyhodnotit, čemu dát během léta prioritu. A pokud už jste měli v plánu nějakou změnu, ale nestihli jste to, teď je ten správný čas se tomu věnovat.
Co byste si měli v krátkosti zkontrolovat:
Používáte v rozesílkách správně ověřenou doménu?
Kontrolujete KPIs a vývoj kampaní?
Je vaše databáze kontaktů kvalitní? Využíváte double opt‑in?
Fungují dobře cesty sběru nových kontaktů?
Víte, jaká část vaší databáze je aktivní?
Posíláte jednotný styl šablon?
Jaké automatizace máte aktivní? Fungují správně?
Máte v účtu aktivní integraci? Přenášejí se data správně?
Trackujete chování uživatelů na vašem webu?
Pokud jste odpověděli „NE“ minimálně u jedné otázky, přečtěte si následující tipy a zjistěte, jak posunout váš e‑mailing 😉
Pokud s vaší databází nebudete pracovat správně, postupem času vám výkonnost e‑mailingu začne klesat. Stačí se držet několika jednoduchých zásad a můžete si být jistí, že si databázi udržíte v dobré kondici. Výsledky kampaní může ohrozit třeba posílání na neaktivní nebo neexistující e‑mailové adresy, nedostatečná obnova databáze nebo neověřená odesílací doména.
Přečtěte si konkrétně sepsané kroky v našem manuálu.
Pomocí dobře nastavených formulářů nasbíráte dostatek kvalitních kontaktů, které následně využijete v hlavní nákupní sezóně.
Nejdříve si prověřte, jakými způsoby se kontakty dostávají do vaší databáze (nákupem, skrze statický formulář / pop‑up formulář, atd). Následně zkontrolujte, zda tyto cesty fungují správně. Pokud narazíte na nějaké chyby nebo vám formuláře nepřinášejí dostatečné výsledky, teď máte čas na jejich refresh. Přečtěte si 5 tipů, jak sběr kontaktů na vašem webu vylepšit.
💡 TIP: Udělejte kampaň zaměřenou na sběr adres a předzásobte se úplně novými kontakty ještě před sezónou. Vymyslete třeba soutěž nebo nabídněte hodnotný obsah za e‑mail 👇
Hodnotným obsahem může být např. e‑book.
Neposílejte pravidelně na celou databázi. U některých kampaní je vhodné posílat pouze na vybraný segment. Ještě s nimi nepracujete? Nevíte, zda je máte vytvořené správně? Doporučujeme prozkoumat vaše segmenty, dokud máte dostatek času.
Rozdělte si databázi na aktivní a neaktivní část podle zapojení do vašich kampaní – otevření, prokliky, nebo nákupy na e‑shopu. S každým publikem pak komunikujte jinak. Na aktivní část databáze můžete posílat častěji. Tu méně aktivní z některých kampaní raději vynechejte a tzv. „mrtvé kontakty“ se pokuste reaktivovat speciální nabídkou. Řídit se můžete také vybranými preferencemi vašich odběratelů.
V Ecomailu nově najdete nejoblíbenější segmenty, pomocí kterých si publikum rozdělíte na pár kliknutí. Najdete mezi nimi 6 základních a 6 pokročilých segmentů.
Konkrétní příklady segmentů a jak s nimi pracovat se dozvíte v záznamu webináře👇
💡 TIP: Nejste si jistí, na základě čeho segmentovat? Podívejte se na 5 prověřených segmentačních strategií.
Mějte automatizované kampaně spuštěné už před začátkem sezóny a na podzim se plně věnujte jen běžným rozesílkám. Výhodou automatů je, že je jednou nastavíte, a pak už posílají e‑maily úplně samy. Díky tomu vám šetří čas a přináší další prodeje. Navíc pravidelně komunikují s vašimi odběrateli přesně podle jejich aktuálních potřeb. I proto jsou často úspěšnější než klasické kampaně.
Nevíte, jak nastavit první automatizaci? Začněte s jednoduššími automaty jako jsou uvítací kampaň po přihlášení k odběru nebo přání k svátku. V aplikaci Ecomail najdete už 14 šablon nejčastěji používaných automatizací. Díky nim spustíte automatizaci na pár kliknutí.
Přehled přednastavených scénářů automatizací 👇
Pokud už máte automaty spuštěny, využijte prázdnin pro jejich kontrolu nebo případnou optimalizaci. Ujistěte se, zda je jejich obsah stále relevantní, informace aktuální a všechny odkazy funkční. Nezapomeňte také na jejich průběžné vyhodnocování – to je v Ecomailu díky přehledným reportům velmi jednoduché.
Neshodují se newslettery s vaším firemním designem? Nemáte sladěný styl všech používaných šablon? Nejste si jisti, jak má vypadat správná struktura e‑mailu? Nebo už vaše šablony používáte dlouho a přestávají přinášet dobré výsledky? Teď máte čas vaše aktuální šablony vylepšit tak, aby fungovaly lépe na vaše odběratele.
Tvorbu nových e‑mailů vám usnadní vychytávky v editoru šablon od Ecomailu.
AI – nastavte si tón a klíčová slova, vygenerujte si preheader nebo tvořte texty rychleji díky umělé inteligenci
GIF – oživte e‑maily vlastním GIFem
RSS feed – do newsletteru jednoduše vložte články z vašich stránek
Varianty e‑mailů – personalizujte obsah přímo v editoru šablon
👉 Vyzkoušejte umělou inteligenci v Ecomailu.
Nezapomeňte také na nastavení a testování e‑mailů. Měly by se správně zobrazovat na počítači, v mobilu i v dark mode režimu.
💡 TIP:Naučte se používat všechny skvělé funkce editoru, které vám pomůžou vykouzlit profi newslettery. Podívejte se na záznam webináře!
Zkontrolujte si nastavení aktivních integrací. Zaměřte se na to, zda se všechny informace o zákaznících a jejich objednávkách z vašeho e‑shopu přenáší správně. Můžete si také vyhodnotit, zda tato data dostatečně vytěžujete a jakým způsobem s nimi pracujete.
Pokud stále nemáte žádnou aktivní integraci a přenášíte kontakty do e‑mailového nástroje ručně, využijte volnějších kapacit a nastavte si ji. Integrace vám zajistí automatickou synchronizaci dat.
Než se pustíte do plánování rozesílek na další pololetí, vyhodnoťte si, které z nich vám v minulých obdobích nejvíce zafungovaly.
Začněte s plánováním už teď, ať máte dost času vše promyslet. Na podzim tak budete mít prostor kampaně v klidu zrealizovat. Budete se držet své zavedené strategie, využijete prodejních akcí, na které vaše konkurence nebude myslet, a nebudete vaše publikum zbytečně zahlcovat.
💡 TIP: Připravte si dashboard a sledujte v ní klíčové ukazetele (CR, OR, počet odhlášených/vrácených a konverze). Díky tomu budete schopni průběžně vyhodnocovat, zda se vám daří plnit vámi stanovené cíle.
👉 S plánováním vám pomůže video s tipy pro hlavní nákupní sezónu.
Podívejte se na naše záznamy webinářů a výuková videa. Užitečné tipy najdete také v naší FB skupině Ecomail Poradna. A pokud si nebudete vědět rady s nastavením funkcí přímo v Ecomailu, můžete napsat na naši online podporu.
Buďte lepší v oboru a zdokonalte svoje podnikání. Sledujte vaši konkurenci. Ať už se jedná o její produkty, reklamu, webové stránky, e‑mailing či komunikaci na sociálních sítích. Rozhodně nekopírujte, ale nechte se spíše inspirovat pro tvorbu vlastních nápadů. Často můžete přijít i na nějakou mezeru ve vaší komunikaci.
💡 TIP: Porovnejte se s konkurencí přímo v Ecomailu díky funkci Benchmark. Ta vám umožní srovnat výsledky e‑mailových kampaní s ostatními v oboru a zjistit, kde máte prostor pro zlepšení. Můžete sledovat metriky jako OR, CR, míru odhlášení nebo spam označení 🤓
Ukázka funkce Benchmark.
Teď už víte, jak vylepšit váš e‑mailing během prázdnin, abyste byli připraveni na hlavní sezónu. A jestli nevíte, tak…👇
Naučíme vás ovládnout aplikaci Ecomail, pomůžeme s revizí vašeho účtu nebo s nastavením automatizací. Ozvěte se nám na sluzby@ecomail.cz a naši specialisté vám připraví nabídku, která bude vyhovovat vašim individuálním potřebám.
Už hodnotili 3 čtenáři.