Tipy a triky

10 tipů, jak se během léta připravit na další sezónu

Eva Jakešová

7. července 2025

Sdílet

Čtení na 7 minut

Půl roku za námi a vy stále odkládáte věci, které jste chtěli mít hotové na začátku roku? Teď je ta správná chvíle to změnit a zapracovat na vašem e‑mailingu. Abyste měli práci jednodušší, připravili jsme pro vás praktický checklist, kterým se můžete inspirovat. Využijte prázdniny efektivně a do nové sezóny naskočte připraveni a v plné síle.

e-mail marketing

1. Revize stávajícího stavu

Než se pustíte do práce, připravte si souhrn všeho, co děláte a co máte v nástroji již nastavené. Nezapomeňte se podívat i na výsledky vašeho dosavadního e‑mailingu. Tohle všechno vám pomůže vyhodnotit, čemu dát během léta prioritu. A pokud už jste měli v plánu nějakou změnu, ale nestihli jste to, teď je ten správný čas se tomu věnovat.

Co byste si měli v krátkosti zkontrolovat:

  • Používáte v rozesílkách správně ověřenou doménu?

  • Kontrolujete KPIs a vývoj kampaní?

  • Je vaše databáze kontaktů kvalitní? Využíváte double opt‑in?

  • Fungují dobře cesty sběru nových kontaktů?

  • Víte, jaká část vaší databáze je aktivní?

  • Posíláte jednotný styl šablon?

  • Jaké automatizace máte aktivní? Fungují správně?

  • Máte v účtu aktivní integraci? Přenášejí se data správně?

  • Trackujete chování uživatelů na vašem webu?



Pokud jste odpověděli „NE“ minimálně u jedné otázky, přečtěte si následující tipy a zjistěte, jak posunout váš e‑mailing 😉


2. Kvalitní databáze klíčem k úspěšnému e-mailingu

Pokud s vaší databází nebudete pracovat správně, postupem času vám výkonnost e‑mailingu začne klesat. Stačí se držet několika jednoduchých zásad a můžete si být jistí, že si databázi udržíte v dobré kondici. Výsledky kampaní může ohrozit třeba posílání na neaktivní nebo neexistující e‑mailové adresy, nedostatečná obnova databáze nebo neověřená odesílací doména.

Přečtěte si konkrétně sepsané kroky v našem manuálu.

3. Předzásobte se kontakty

Pomocí dobře nastavených formulářů nasbíráte dostatek kvalitních kontaktů, které následně využijete v hlavní nákupní sezóně.

Nejdříve si prověřte, jakými způsoby se kontakty dostávají do vaší databáze (nákupem, skrze statický formulář / pop‑up formulář, atd). Následně zkontrolujte, zda tyto cesty fungují správně. Pokud narazíte na nějaké chyby nebo vám formuláře nepřinášejí dostatečné výsledky, teď máte čas na jejich refresh. Přečtěte si 5 tipů, jak sběr kontaktů na vašem webu vylepšit.

💡 TIP: Udělejte kampaň zaměřenou na sběr adres a předzásobte se úplně novými kontakty ještě před sezónou. Vymyslete třeba soutěž nebo nabídněte hodnotný obsah za e‑mail 👇

Hodnotným obsahem může být např. e‑book.


e-book

4. Zaměřte se na segmenty

Neposílejte pravidelně na celou databázi. U některých kampaní je vhodné posílat pouze na vybraný segment. Ještě s nimi nepracujete? Nevíte, zda je máte vytvořené správně? Doporučujeme prozkoumat vaše segmenty, dokud máte dostatek času.

Rozdělte si databázi na aktivní a neaktivní část podle zapojení do vašich kampaní – otevření, prokliky, nebo nákupy na e‑shopu. S každým publikem pak komunikujte jinak. Na aktivní část databáze můžete posílat častěji. Tu méně aktivní z některých kampaní raději vynechejte a tzv. „mrtvé kontakty“ se pokuste reaktivovat speciální nabídkou. Řídit se můžete také vybranými preferencemi vašich odběratelů.

V Ecomailu nově najdete nejoblíbenější segmenty, pomocí kterých si publikum rozdělíte na pár kliknutí. Najdete mezi nimi 6 základních a 6 pokročilých segmentů.

Konkrétní příklady segmentů a jak s nimi pracovat se dozvíte v záznamu webináře👇

💡 TIP: Nejste si jistí, na základě čeho segmentovat? Podívejte se na 5 prověřených segmentačních strategií.


5. Automatizujte a zvyšte své tržby

Mějte automatizované kampaně spuštěné už před začátkem sezóny a na podzim se plně věnujte jen běžným rozesílkám. Výhodou automatů je, že je jednou nastavíte, a pak už posílají e‑maily úplně samy. Díky tomu vám šetří čas a přináší další prodeje. Navíc pravidelně komunikují s vašimi odběrateli přesně podle jejich aktuálních potřeb. I proto jsou často úspěšnější než klasické kampaně.



Nevíte, jak nastavit první automatizaci? Začněte s jednoduššími automaty jako jsou uvítací kampaň po přihlášení k odběru nebo přání k svátku. V aplikaci Ecomail najdete už 14 šablon nejčastěji používaných automatizací. Díky nim spustíte automatizaci na pár kliknutí.

Přehled přednastavených scénářů automatizací 👇


ecomail automatizace

Pokud už máte automaty spuštěny, využijte prázdnin pro jejich kontrolu nebo případnou optimalizaci. Ujistěte se, zda je jejich obsah stále relevantní, informace aktuální a všechny odkazy funkční. Nezapomeňte také na jejich průběžné vyhodnocování – to je v Ecomailu díky přehledným reportům velmi jednoduché.

6. Vyšperkujte si stávající šablony

Neshodují se newslettery s vaším firemním designem? Nemáte sladěný styl všech používaných šablon? Nejste si jisti, jak má vypadat správná struktura e‑mailu? Nebo už vaše šablony používáte dlouho a přestávají přinášet dobré výsledky? Teď máte čas vaše aktuální šablony vylepšit tak, aby fungovaly lépe na vaše odběratele.

Tvorbu nových e‑mailů vám usnadní vychytávky v editoru šablon od Ecomailu.

  • AI – nastavte si tón a klíčová slova, vygenerujte si preheader nebo tvořte texty rychleji díky umělé inteligenci

  • GIF – oživte e‑maily vlastním GIFem

  • RSS feed – do newsletteru jednoduše vložte články z vašich stránek

  • Varianty e‑mailů – personalizujte obsah přímo v editoru šablon

umělá inteligence

👉 Vyzkoušejte umělou inteligenci v Ecomailu.

Nezapomeňte také na nastavení a testování e‑mailů. Měly by se správně zobrazovat na počítači, v mobilu i v dark mode režimu.

💡 TIP:Naučte se používat všechny skvělé funkce editoru, které vám pomůžou vykouzlit profi newslettery. Podívejte se na záznam webináře!

7. Využijte data o vašich zákaznících na maximum

Zkontrolujte si nastavení aktivních integrací. Zaměřte se na to, zda se všechny informace o zákaznících a jejich objednávkách z vašeho e‑shopu přenáší správně. Můžete si také vyhodnotit, zda tato data dostatečně vytěžujete a jakým způsobem s nimi pracujete.

Pokud stále nemáte žádnou aktivní integraci a přenášíte kontakty do e‑mailového nástroje ručně, využijte volnějších kapacit a nastavte si ji. Integrace vám zajistí automatickou synchronizaci dat.


integrace

8. Vytvořte si plán běžných kampaní

Než se pustíte do plánování rozesílek na další pololetí, vyhodnoťte si, které z nich vám v minulých obdobích nejvíce zafungovaly.

Začněte s plánováním už teď, ať máte dost času vše promyslet. Na podzim tak budete mít prostor kampaně v klidu zrealizovat. Budete se držet své zavedené strategie, využijete prodejních akcí, na které vaše konkurence nebude myslet, a nebudete vaše publikum zbytečně zahlcovat.

💡 TIP: Připravte si dashboard a sledujte v ní klíčové ukazetele (CR, OR, počet odhlášených/vrácených a konverze). Díky tomu budete schopni průběžně vyhodnocovat, zda se vám daří plnit vámi stanovené cíle.

👉 S plánováním vám pomůže video s tipy pro hlavní nákupní sezónu.


9. Vzdělávejte se s námi

Podívejte se na naše záznamy webinářůvýuková videa. Užitečné tipy najdete také v naší FB skupině Ecomail Poradna. A pokud si nebudete vědět rady s nastavením funkcí přímo v Ecomailu, můžete napsat na naši online podporu.

webinář Ecomail

10. Zkoukněte, co dělá konkurence

Buďte lepší v oboru a zdokonalte svoje podnikání. Sledujte vaši konkurenci. Ať už se jedná o její produkty, reklamu, webové stránky, e‑mailing či komunikaci na sociálních sítích. Rozhodně nekopírujte, ale nechte se spíše inspirovat pro tvorbu vlastních nápadů. Často můžete přijít i na nějakou mezeru ve vaší komunikaci.

💡 TIP: Porovnejte se s konkurencí přímo v Ecomailu díky funkci Benchmark. Ta vám umožní srovnat výsledky e‑mailových kampaní s ostatními v oboru a zjistit, kde máte prostor pro zlepšení. Můžete sledovat metriky jako OR, CR, míru odhlášení nebo spam označení 🤓


benchmark Ecomail

Ukázka funkce Benchmark.

Teď už víte, jak vylepšit váš e‑mailing během prázdnin, abyste byli připraveni na hlavní sezónu. A jestli nevíte, tak…👇

💪 Nastartujte e-mail marketing s naší pomocí

Naučíme vás ovládnout aplikaci Ecomail, pomůžeme s revizí vašeho účtu nebo s nastavením automatizací. Ozvěte se nám na sluzby@ecomail.cz a naši specialisté vám připraví nabídku, která bude vyhovovat vašim individuálním potřebám.

Ecomail Služby

Ohodnoťte prosím tento článek.

Už hodnotili 3 čtenáři.

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články